دیدبان
با حضور پدر معنوی کارگزارن؛

جلسه خانوادگی هاشمی با محکومان امنیتی+عکس

جلسه خانوادگی هاشمی با محکومان امنیتی+عکس

به گزارش دیدبان به نقل از فرهنگ، نشست حزب کارگزاران دارای ترکیب جالبی بود. برخی از محکومان امنیتی فتنه 88 به همراه محکومان اقتصادی گردهم جمع آمدند و در پایان نیز به دیدار هاشمی رفسنجانی در جماران رفتند. 

پیش از این محمد هاشمی، برادر آیت الله هاشمی از ادامه همکاری با کارگزاران سرباز زده بود و خط مشی آن را برخلاف خط امام (ره) ارزیابی کرده بود. وی در مصاحبه با روزنامه اعتماد درباره علت جدایی‌اش از کارگزاران تصریح کرده بود: «اظهار نظری توسط یکی از بزرگان ]مرعشی[ حزب انجام شد که اعلام کرد حزب کارگزاران حزبی است لیبرال دموکرات مسلمان. ما در جامعه اسلامی هستیم و این واژه‌ها با هم نمی‌خواند. لیبرالیسم امروز در برابر اسلام قد علم کرده است. لیبرالیسم بااسلام قابل جمع‌نیست.»

حزب کارگزاران در سال 69 تاسیس شد و یکی از ارکان اصلی دولت هاشمی بود. این حزب همچنین در انتخابات 76، حامی رئیس دولت اصلاحات بود. در جریان انتخابات 88، برخی از اعضای آن به دلیل انجام جرایم امنیتی محکوم شدند. از جمله آنها می توان به عطریانفر اشاره کرد. 

در این دیدار همچنین عفت مرعشی نیز در دیدار اعضای حزب کارگزاران با آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی حضور یافت و در کنار فرزند و نوه‌اش نشست. همچنین مهدی هاشمی نیز که محکوم به زندان شده است در این جلسه حضور یافته بود. عفت مرعشی در واکنش به حکم مهدی، آن را پدرسوخته بازی عنوان کرده بود.

اخیرا، هاشمی رفسنجانی در اظهاراتی تند و حاشیه ساز، برخی از نهادهای امنیتی و نظارتی را متهم  و صراحتا آنها را متهم به دروغ و تقلب کرده بود. از سال 88 به بعد وی به عنوان وکیل مدافع آشوبگران و برهم زنندگان انتخابات 88 عمل می کند و نامه بدون سلام هاشمی به رهبر انقلاب و اظهارات تندش در آخرین نماز جمعه ای که در آن سخنرانی کرد، تنها شروع زاویه گرفتن هاشمی با برخی از نهادها و افراد بود. 

هاشمی‌رفسنجانی در گردهمایی سراسری حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه وقت مناسبی را برای آغاز حرکت جدید انتخاب کردید، به نظر می رسد اشاره ای داشته به موعد انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی. وی پیش از این اعلام کرده که برای شرکت در انتخابات خبرگان ثبت نام خواهد کرد.

وی همچین در بخش دیگری از سخنرانی خود گفته : اگر انتخابات سالم باشد، همه‌چیز در کشور ما آماده است که ایران الگوی جهان باشد.

به نظر می رسد این سخنان هاشمی نیز کنایه ای جدید به نهادهای ناظر و برگزار کننده انتخابات باشد. با توجه به گفته وی، تا پیش از این انتخابات در ایران سالم برگزار نمی شده که الگو قرار گیرد! انتخاباتی که هاشمی خود چندین بار به عنوان رئیس جمهور و نماینده مجلس و خبرگان انتخاب شده است. 

در گردهمایی کارگزاران در جماران، علاوه بر عفت مرعشی و مهدی هاشمی، دیگر اعضای خانواده وی نیز حضور داشتند و جلسه بیشتر جنبه خانوادگی پیدا کرده بود. 

صبح پنج شنبه نیز اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز در نشست کاگزاران در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی شرکت جست. اما وی از سخنرانی اجتناب و جلسه را پس از اظهارات کرباسچی ترک کرده بود.

جلسه خانوادگی  هاشمی با محکومان امنیتی+عکس جلسه خانوادگی  هاشمی با محکومان امنیتی+عکس جلسه خانوادگی  هاشمی با محکومان امنیتی+عکس جلسه خانوادگی  هاشمی با محکومان امنیتی+عکس جلسه خانوادگی  هاشمی با محکومان امنیتی+عکس جلسه خانوادگی  هاشمی با محکومان امنیتی+عکس جلسه خانوادگی  هاشمی با محکومان امنیتی+عکس جلسه خانوادگی  هاشمی با محکومان امنیتی+عکس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن