دیدبان

ادعای نماینده حامی دولت درباره بارش باران پس از توافق!

ادعای نماینده حامی دولت درباره بارش باران پس از توافق!

به گزارش دیدبان ، «باران‌هایی که به صورت سیل درآمده حتما همین باران‌های بلوکه شده ایران بوده که پس از لغو تحریم‌ها به یکباره آزاد شده است. الان متوجه می‌شویم که چرا این قدر آمریکا اصرار دارد که تحریم‌ها به یکباره لغو نشود و در مراحل مختلف و گام‌به‌گام تحریم‌ها برداشته شود»!

این تعابیر طنزی بود که به فاصله چند روز بعد از توافق وین و همزمان سرازیر شدن سیل در شمال کشور، دست به دست در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخید اما شاید کمتر کسی باور می‌کرد که مدتی بعد همین مضمون طنز‌آمیز را یکی از نمایندگان مجلس حامی توافق به صورت علنی بیان کند!

به گزارش رجانیوز، در حالی که طی روزهای گذشته انتقادات فنی و حقوقی متعددی از سوی نخبگان و کارشناسان مختلف به توافق ضعیف وین وارد شده است، عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه در اظهاراتی عجیب نشان داد که دست حامیان توافق تا چه اندازه خالی است و متن برجام جای هیچ دفاعی ندارد.

وی در گفت‌وگو با یکی از سایت‌های محلی استان آذربایجان ضمن دفاع محکم از توافق وین اعلام کرده است: «بعد از مذاکرات شرایط لازم برای احیاء دریاچه ارومیه ایجاد شده است، همان طور که مشاهده می‌کنید شرایط جوی کشور بعد از مذاکرات تغییر کرده و بارش‌ها افزایش پیدا کرده است! گرمای هوا در شهرهای بزرگ کشور کاهش یافته و به نظر می‌رسد، علت خشکسالی‌های اخیر جنگ و جدال هسته‌ای بوده است.»

این نماینده حامی توافق وین افزود: «احساس می‌شود که در ۱۲ سال گذشته، اروپا از ورود ابرهای بارشی به آسمان ایران جلوگیری کرده و از زمان توافق آب و هوای کشور به کلی متحول شده است. به نظر می‌رسد که ما بعد از مذاکرات به صفحه جهانی بازگشته‌ایم و الان می‌توان از قدرت‌های جهانی برای حل مشکل دریاچه ارومیه استفاده کنیم»!

عابد فتاحی در ادامه نیز با بیان اینکه من معتقدم که محمدجواد ظریف و علی‌اکبر صالحی یکی از برجسته‌ترین توافقات سیاسی تاریخ را تقدیم خانه ملت کردند، تصریح کرد: «به نظرم آن عده‌ای که از توضیحات ظریف قانع نشدند اولویت‌های سیاسی دارند»!

این اظهارات عجیب در حالی از سوی آقای فتاحی بیان شده که در جای جای این گفت‌و‌گو لحن کاملا جدی بر سخنان وی حاکم بوده و او با لحنی غیر طنز این سخنان را بیان کرده است.

در مجموع به نظر می‌رسد توافق وین تا حدی ضعیف و پر دردسر است که جای هیچ‌گونه دفاع کارشناسی، حقوقی و فنی را برای حامیان آن باز نگذاشته است و کسانی که به علل سیاسی می‌خواهند از این مذاکرات دفاع کنند یا مجبور هستند مانند نماینده ارومیه دلایل عجیب و غریب و گاه طنز آمیز در دفاع از آن بتراشند و یا مانند افرادی چون صادق زیباکلام و احمد شیرزاد به کلی منکر اهمیت و ارزش انرژی هسته‌ای شوند و با ادبیاتی شبیه شاهان قاجار درباره سرمایه‌ای مثل نفت، آن را بی‌اهمیت توصیف کرده و بر از دست دادن هر چه سریع‌تر آن تاکید کنند!

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن