دیدبان

سفر در اروپا چه محدودیت‌هایی دارد؟

سفر در اروپا چه محدودیت‌هایی دارد؟

به گزارش دیدبان به نقل از اقتصادنیوز ، در اتحادیه اروپا با توجه به قدرت اقتصادی هر کشور یا فاکتورهایی چون میزان درآمد شهروندان، فروشگاه‌هایی‌وجود دارد که محصولاتی نسبتا ارزان با کیفیتی متناسب با قیمت آنها را عرضه می‌کند. حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این اتحادیه که در تعداد زیادی از کشورهای اروپایی شعبه دارند نیز این اصل را رعایت می‌کنند تا مشتری داشته باشند.

همین تفاوت قیمت در فروشگاه‌های مواد غذایی کشورهای مختلف به وضوح دیده می‌‌شود. به عنوان مثال انواع تن ماهی وجود دارد که در فروشگاهی از یک برند در لهستان یک قیمت دارد، در ایتالیا قیمتی دیگر و در آلمان هم با قیمتی متفاوت به فروش می‌رسد. به این دلیل شهروندان کشورهای اروپایی که دستمزد پایین‌تری دارند همچون آلبانی برای سفر به کشوری با سطح درآمدی بالا چون سوئیس نگران هزینه های خود هستند. یکی از هزینه‌هایی که می‌تواند بسیار متفاوت باشد غذا است که البته راهی برای کنترل آن وجود دارد. بنابراین مسافران ترجیح می‌دهند به جای حذف برنامه سفر به چنین کشورهایی، رفتن به رستوران‌ در این کشورها را حذف کنند و در عوض مواد غذایی مورد نیاز را از کشور خود تهیه کرده و به همراه داشته باشند.

با وجود نبود مرز به معنای واقعی کلمه، همچون دیگر نقاط جهان، اما در اتحادیه اروپا قوانینی وجود دارد که اجازه به همراه داشتن هر وسیله یا ماده خوراکی را به مسافران نمی‌دهد. حمل برخی مواد غذایی از نظر حجم و تعداد محدودیت‌هایی دارد و برخی مواد را به هیچ وجه نمی‌توان از کشوری به کشور دیگر در اروپا حمل کرد. با وجود مشترک بودن بسیاری قوانین در تولید برخی محصولات اما هر کشور سختگیری‌های خاص خود را دارد و استاندارد دیگر کشورهای اروپایی در مواردی را قبول نمی‌کند.

این محدودیت‌ها علاوه بر آن چیزی است که از نظر وزنی در سفرهای هوایی وجود دارد. زیرا در سفر با قطار محدودیت وزن بار چندان اهمیت ندارد به خصوص در فصل‌هایی از سال که تعداد سفرها کم و قطارها خلوت هستند، گاه برخی از شهروندان چندین جعبه و چمدان را با قطار بین شهرها و یا درون شهرها حمل می‌کنند و در ظاهر انگار با قطار اسباب کشی می‌کنند.

در صورت شیوع بیماری دامی در یک کشور، محدودیت‌هایی ممکن است اعمال شود. اگر از جایی دیگر به اتحادیه اروپا وارد شوید، نمی‌توانید بدون اسناد رسمی دامپزشکی، گوشت یا لبنیات به همراه داشته باشید. هدف از این قانون جلوگیری از ورود بیماری های دامی به اروپا است. اما بردن شیر خشک یا غذای کودک یا غذاهایی که به دلایل پزشکی به آن نیاز دارید، به‌جز بعضی موارد خاص مجاز است.

در سفر از یک کشور اتحادیه اروپا به کشور دیگر، حمل دخانیات برای استفاده شخصی آزاد است، اما فروش آنها مجاز نیست. کشورهای اتحادیه اروپا می‌توانند برای تعداد سیگارهایی که می‌توانید از بعضی کشورهای دیگر اتحادیه اروپا به همراه بیاورید محدودیت قائل شوند، اما این محدودیت نمی‌تواند کمتر از ۳۰۰ نخ سیگار باشد. برای آگاهی بیشتر باید با مقامات گمرگ هر کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید تماس بگیرید. چنانچه دخانیاتی به همراه دارید که مقدارش از حد مصرف شخصی تجاوز نمی‌کند، نباید گمرک بپردازید.

در مورد پول نقد اگر در سفر بین کشورهای اتحادیه اروپا ۱۰ هزار یورو یا بیشتر یا معادل آن به ارز دیگری همراه داشته باشید، باید قبلا با تماس با ادارات گمرک کشورهای مبدا و مقصد و کشورهایی که از آنها عبور می‌کنید آگاه شوید که آیا لازم است مقدار پولی را که به همراه دارید اظهار کنید یا نه. اما اگر از اتحادیه اروپا خارج می‌شوید و یا به آن وارد می‌شوید موظف هستید که اظهار کنید 10 هزار یورو یا بیشتر پول به همراه دارید.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن