دیدبان

رییس اطلاعات پنتاگون: شاید عراق دیگر کشوری سالم نشود

رییس اطلاعات پنتاگون: شاید عراق دیگر کشوری سالم نشود

دیدبان: سازمان های اطلاعاتی امریکا در تاریخ ۳۰ ژوئن بود که متوجه شدند برای اولین بار حوثی های یمن، موشک اسکادی را به سمت عربستان پرتاب کرده اند.

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارین پالیسی؛ این اطلاعات از جاسوسی های زمینی یا ماهواره های در آسمان به دست نیامده است و با جمع آوری اطلاعات از طریق نوع مدرن تر آن به دست آمد: توییتر

وینسنت استوارت، رییس سرویس اطلاعات وزارت دفاع آمریکا پنج شنبه شب، در یک جمع اطلاعاتی در خارج از وانشگتن گفت: «شخصی توییت کرده بود که موشک های اسکاد به زودی شلیک خواهند شد و اینگونه بود که ما جستجو ها را برای رصد این اقدام آغاز کردیم.»

وی گفت که افزایش روزافزود استفاده از گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی درحال تغییر شکل خاورمیانه هستند به طریقی که قابل پیش بینی نیست. او با اشاره به حادثه ای که برای محمد بوعزیزی در دسامبر سال ۲۰۱۰ در تونس اتفاق افتاد و منجر به جنبش بهار عرب شد گفت: «بیش از ده سال قبل، اگر یک تونسی خود را در تونس به آتش می کشید در حد یک داستان محلی، جالب می شد اما با ظهور گوشی های هوشمند، فیس بوک و رسانه های اجتماعی اگر شخصی تصویری را ثبت کند، در کسری از میلی ثانیه جهانی و سرآغاز انقلاب می شود.»

او افزود: «شما اکنون دولت هایی را در منطقه می بینید که سقوط کرده اند یا به خطوط قومی کشیده می شوند و هیچ کدام از ما نمی توانیم بفهمیم که از الان تا ۵ سال یا ۵ دقیقه دیگر چه اتفاقی می افتد.»

استوارت تاکید کرد: «عراق ممکن است شکست جبران ناپذیری را متحمل شود و شاید دیگر یک دولت سالمی نشود.»

رییس اطلاعات پنتاگون گفت: «عراق تنها کشوری نیست که حیاتش در خاورمیانه تهدید می شود. در سوریه گسیختگی های زیادی را می بینید.»

وی همچنین در مورد اوضاع اردن نیز ابراز نگرانی کرد. استوارت گفت که به تازگی نمایندگان مصر و اردن را به خانه خود دعوت کرده بود و آنها متفق القول و متحد گفته اند که «اسرائیل باید در منطقه وجود داشته باشد.»

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن