دیدبان

مذاکرات تنها بر روی کاغذ تمام شده

مذاکرات تنها بر روی کاغذ تمام شده

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوریدر واکنش به تهدید و رجزخوانی مقامات آمریکایی پس  از توافق هسته‌ای گفت: اولین نکته‌ای که به آن توجه کنیم آن است که مسئله مذاکرات تنها بر روی کاغذ تمام شده است اما باید در ناحیه عمل منتظر زمان باشیم تا شرایط از دو طرف مجلس شورای اسلامی و کنگره آمریکا معلوم شود و دو طرف اعلام کنند که این امر را قبول دارند بنابراین در این امر هیچ گونه شتاب و عجله‌ای در این مورد نداریم.

وی با بیان اینکه ما با گروه ۱+۵ مذاکره کرده‌ایم خاطرنشان کرد: ایران با گروه ۱+۵ مذاکره کرده است و تنها با آمریکا مذاکره نکرده‌ایم که اکنون بخواهیم به رجزخوانی آمریکا بها بدهیم یا خیر و شاهدیم که شورای امنیت در اقدامی تمام قطعنامه‌های خود را لغو کرد و ماجرا را تمام کرد که در قدم اول با اتفاق آرا موفق بوده‌ایم.

اکرمی با اشاره به اختلافات ایران و آمریکا درباره موضوعات مختلف تصریح کرد: آمریکا و ایران در رابطه با مسائل مختلفی با یکدیگر مسئله دارند که این اختلافات تنها درباره مسئله هسته‌ای نیست و این امر در رابطه با مسائل دیگر نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: اکنون مسئله هسته‌ای در حال سامان است اما در باقی مسائل باید در فرصت مناسب و آن هم درصورتی که خود آنان با داوطلب باشند، وارد میدان شویم نه اینکه آنان باز خودشان را طلبکار بدانند و ما را بدهکار بدانند و تقاضای تسلیم شدن ایران را داشته باشند چرا که خودشان معترفند ایران تسلیم شدنی نیست و اگر بنا بود این اتفاق بیفتد در این ۳۷ سال تسلیم شده بود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه ما در کشورمان باید استقامت و مقاومت را ادامه دهیم و روی پای خودمان بایستیم اظهار داشت: وقتی از درون به تقویت خود بپردازیم آنان وقتی لیاقت و شایستگی ما را ببینند ناگزیر می‌شوند که با ما راه بیایند و کنار بیایند.

اکرمی با بیان اینکه در دنیای سیاست غرب تنها منافع حاکم است تصریح کرد: آنان به اخلاق، اعتقاد توبه و استغفار اهمیتی نمی‌دهند و هرگاه منافع آنان ایجاب کند با دولت‌ها راه می‌آیند اما هرگاه منافع خود را در خطر ببینند از همه‌چیز صرف نظر می‌کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن