دیدبان

اعلام حمایت هیلاری کلینتون از توافق

اعلام حمایت هیلاری کلینتون از توافق

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ "هیلاری کلینتون،" نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و وزیر خارجه پیشین این کشور مدعی شد: توافق وین به منزله نخستین گام مهم در مهار برنامه سلاح‌های اتمی ایران بود.

"کلینتون" در تجمعی انتخاباتی مدعی شد: در رابطه با ایران من از توافق رئیس جمهور حمایت می‌کنم. به نظرم این گام، نخستین گام مهم و تلاشی در جهت مهار بر برنامه تسلیحات اتمی ایران بود. زمانیکه وزیر امور خارجه آمریکا بودم ائتلافی را ایجاد کردم که به تحریم‌های بین المللی منجر و در شورای امنیت سازمان ملل درباره آن رای گیری شد. این کار دشواری بود؛ اما نتایج مثبت خود را نشان داد. ما توانستیم ایرانی‌ها را مجبور کنیم برنامه اتمی خود را به روی بازرسی‌ها بگشایند. لازم بود این موضوع را تقویت و قانونی کنیم. وقتی این موضوع قانونی شود، اثر‌بخشی آن هم بهتر خواهد بود. لازم است که به موضوعات بدی که در رابطه با ایران در جاهای دیگر از جمله تروریسم، تهدید اسرائیل، حمایت ازحزب الله و حماس دارد، توجه کنیم.

وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت: مشکلات زیادی وجود دارد؛ اما باید ببینیم چگونه تاکنون آنها را کاهش دادیم؟ بهتر است برای سالها از حرکت آنها (ایرانی‌ها) به جلو و به طرف بمب اتمی جلوگیری کنیم تا با برخی اقدامات خطرناک تر درمنطقه مقابله کرده باشیم. به نظرم ما کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم و انجام خواهیم داد. اگر ما روشی محسوس برای مقابله با مشکلاتی که در جهان داریم در پیش گیریم و با ارزش های خود آنها را به پیش ببریم این کار صورت خواهد گرفت.

جمهوری‌خواهان به دنبال بی‌اثر کردن تلاش اوباما هستند


"کلینتون" در ادامه افزود: جمهوری خواهان می‌خواهند که زمان را به عقب بازگردانند. آنها می‌خواهند هرکاری را که رئیس جمهور "اوباما" انجام داده است، بی‌اثر کنند. آنها می‌خواهند هر کاری را برای رسیدن به برد خود انجام دهند. این مهم است ما هر کاری که از دستمان برمی‌آید برای جلوگیری از این کار انجام دهیم. زمانی که به صحنه بین المللی مربوط می شود به نظرم ما با فرصت ها، خطرات و تهدیدات بی‌شماری روبرو هستیم. بله ما خطرات و تهدیدات زیادی داریم و باید با چشمانی باز به این موضوع نگاه کنیم. معتقدم که ما به این موضوع و زمانی که با ارزش‌های خود آن را هدایت کرده‌ایم، پایبند بودیم و این موضوع سبب شده است که ائتلاف‌ها و پیمان‌هایی را ایجاد کنیم.

وی در ادامه گفت: مردم در سراسر آیووا از من می پرسند که نظر شما درباره توافق هسته‌ای ایران چیست؟ به نظرم این گامی مهم و در جهت مهار کردن برنامه اتمی تسلیحاتی ایران است. آیا این کامل است؟ نه زیرا انسانها درباره آن مذاکره کردند. آیا از گزینه های دیگر بهتر است؟ بله هست.

کارهای زیادی به عهده ما است. امیدوارم که شما به من رای دهید. امیدوارم که شما بخشی از این مبارزه باشید. ما تیم خوبی در سراسر ایالت‌ها داریم. آنها به سختی در تلاش هستند. آنها آماده‌اند که به سوالات شما پاسخ دهند. ما باید از اینجا شروع کنیم و سپس در نوامبر ۲۰۱۶ (آبان ۹۵) به پیروزی برسیم و آنگاه کار دشوار ما آغاز خواهد شد و آن عملی کردن طرحی است که نگاهش به جلو باشد و به خوبی بتواند نیازهای ما به عنوان یک ملت را منعکس کند و آمریکا را متحد کند.من می‌دانم این کار آسانی نیست؛ اما من این کار را انجام داده‌ام. من این کار را زمانی که یک سناتور بودم انجام دادم. من این کار را زمانی که درمنصب وزارت خارجه بودم، انجام دادم.

البته بسیاری از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه سخنان زیادی درباره من و زمانی که در سنا و یا زمانی که وزیر خارجه بودم، می‌زنند و تصویری متفاوت از آنچه هم اکنون شاهد آن هستید، از من ارائه می‌دهند. این سیاست است؛ اما زمانی که انتخابات به پایان می‌رسد ما باید در کنار هم جمع شویم. ما انتخاب‌هایی دشوار و حقیقی را پیش رو داریم. ما می‌دانیم که به آنها متعهدیم. کاملا معتقدم و خوشبینم که ما بهترین انتخاب را صورت خواهیم داد. اما تا زمانی که انتخاباتی درباره مسائل واقعی و راه حل های واقعی نداشته باشیم و افرادی را انتخاب نکنیم به این نتیجه نخواهیم رسید.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن