دیدبان
آیت الله آملی لاریجانی:

در مورد توافق هسته ای محدودیت‌های سنگینی پذیرفته ایم

در مورد توافق هسته ای محدودیت‌های سنگینی پذیرفته ایم

به گزارش دیدبان به نقل از انتخاب، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی افزود: مجموع آنچه که در این مذاکرات به دست آمده است باید با نگاهی واقع بینانه ارزیابی شود و اگر ارزیابی های ما غیر واقعی و بر خلاف مصالح ملی باشد تبعاتی خواهد داشت.

وی گفت: در این توافق پذیرفته شده است که پنج هزار سانتریفیوژ در کشور غنی سازی را ادامه دهد و هزار سانتریفیوژ نیز در فردو کار تحقیقاتی داشته باشد که این‌ها مسائلی است که غرب و امریکا پیش از این نمی پذیرفتند.

رئیس قوه قضائیه افزود: البته این نپذیرفتن ها ظالمانه و تحمیلی بود و آنها حق چنین کاری را نداشتند.

وی گفت: اینکه گفته می شود این توافق دستاوردی نداشته بدبینانه و غیر منصفانه است اما از سوی دیگر محدودیت‌هایی هم در این توافق تحمیل شده است.

آیت الله آملی لاریجانی با تشکر از تیم مذاکره کننده و به ویژه از مقام معظم رهبری که با عنایات و توجهات خاص در این موضوع نظارت دقیق داشتند، افزود: ذوق زدگی هم در این خصوص نباید داشته باشیم زیرا محدودیت‌های سنگینی را در همین توافق نامه از لحاظ تعداد سانتریفیوژها، تحقیق و توسعه و نوع سانتریفیوژها پذیرفته ایم.

وی گفت: گروه‌ها و جناح ها نباید نفیاً و اثباتاً مسائل را به طرف خود بشکند چرا که این مسئله ملی است و همه باید از دستاوردهای آن استقبال کنند.

رئیس دستگاه قضا افزود: به هیچ وجه بنا نیست این توافق مسیری برای تسهیل دسترسی بیگانگان به مقوله های امنیتی و نظامی ما باشد و هر گونه کوتاهی در این مسیر نابخشودنی است.

آیت الله آملی لاریجانی ابراز امیدواری کرد: امریکایی ها و غرب در صدد جبران رفتارهای نادرست گذشته خود باشند.

وی گفت: البته سخنان ، خیال پردازی ها و رجزخوانی برخی مقامات امریکایی نشان می دهد که آنها بنای تجدید نظر در رفتارشان را ندارند و ما به آنها توصیه می کنیم که از رفتار گذشته خود پند بگیرند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن