دیدبان

قول رئیس جمهور الجزایر برای نابودی داعش

قول رئیس جمهور الجزایر برای نابودی داعش

به گزارش دیدبان به نقل از العالم ، عبدالعزیز بوتفلیقه ۷۸ ساله به گروههای تروریستی از جمله داعش هشدار داد: اگر در تلاش برای ضربه زدن به کشورومردم هستید با شکست و خسران بزرگی مواجه و ریشه کن خواهید شد.

سایت شبکه سی ان ان روز جمعه گزارش کرد: رئیس جمهوری الجزایر با ارسال پیام تسلیت به خانواده نظامیان قربانی عملیات تروریستی علیه ارتش تصریح کرد: نیروهای ما در برابر تهدیدات مداوم علیه الجزایر دست بر نمی دارند و مراکز نظامی برای فراهم کردن امنیت و آرامش در نقاط مختلف کشور سخت در تلاشند.

بوتفلیقه با بیان اینکه ارتش ما در کمین است و تروریست ها در هرجا که خزیده اند گرفتار خواهند شد، گفت: سرزمین ما برنمی تابد که جنایتکاران و خیانت پیشه گان در آن زندگی کنند.

گروه تروریستی القاعده اواخر تیرماه اعلام کرد که با قراردادن کمین در مسیر عبور نظامیان در منطقه جبل اللوح ۱۴ نظامی الجزایری را به قتل رسانده وسلاح ومهمات آنها را به غارت برده است.

نیروهای ارتش الجزایر در هفته های اخیر ضربات سنگینی به گروه های تروریستی وارد کرده اند.

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت دفاع الجزایر، ارتش ۱۰۲ تروریست را کشته و۱۵۰ قبضه سلاح و ۶۵۳ بسته مواد منفجره و بمب به غنیمت گرفته است.

ارتش الجزایرهمچنین توانسته است شمار زیادی از مخفیگاه های تروریست ها را در شش ماه نخست سال جاری میلادی منهدم کند.

اکثر تلفات تروریست ها مربوط به استان های میانی این کشور مانند البویره، البلیده و بومرداس است و استان های مرکزی الجزایر مهمترین محل استقرار گروه القاعده و گروه جند الخلافه هوادار داعش به شمار می روند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن