دیدبان

سفر معاون موگرینی به تل‌آویو

سفر معاون موگرینی به تل‌آویو

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، «هلگا اشمیت» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان مذاکرات هسته‌ای با ایران،‌ در سفری ۲۴ ساعته برای توضیح در مورد جمع‌بندی مذاکرات راهی به تل‌آویو رفته است.

منابع آگاه به روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» گفته‌اند که معاون فدریکا موگرینی که از جمله نفرات کلیدی در طول مذاکرات هسته‌ای بوده، در سفرش به فلسطین اشغالی که اوایل هفته صورت گرفته، با مقامات ارشد اسرائیلی از جمله «یوسی کوهن» مشاور امنیتی نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، «زخی هنگبی» رئیس کمیته امور خارجی و کمیته نظامی کنست و همچنین «دوری گولد» مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل دیدار کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که می‌گوید با توافق هسته‌ای مخالف است، در ۹ روزی که جمع‌بندی مذاکرات در وین اتریش می‌گذرد، به جز روز پنج‌شنبه هر روز در اظهار نظری عمومی به انتقاد از توافق پرداخته است.

پیش از این اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز برای رایزنی با مقامات اسرائیلی راهی تل‌آویو شده بود. قرار است موگرینی هم هفته آینده برای دیدار با مقامات سعودی که آن‌ها نیز از مخالفان مذاکرات هسته‌ای بوده‌اند، راهی ریاض شود. وی پس از آن روز سه‌شنبه به تهران می‌آید. به ادعای جروزالم‌پست، وی قرار است در آن سفر، با مقامات ایرانی در مورد مسئله حقوق بشر و فعالیت‌های منطقه‌ای نیز صحبت کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن