دیدبان

کاهش ۳۰ درصدی واردات دارو به کشور

کاهش ۳۰ درصدی واردات دارو به کشور

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت با بیان اینکه پزشک و پرستار واسطی میان خداوند و بیمار هستند به رتبه نخست ایران در انجام پیوند اعضا در منطقه مدیترانه ای شرقی اشاره کرد و روز پزشک را به جامعه پزشکی ایران تبریک گفت.

وی با تقدیر و تشکر از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید کرد: به عنوان مسئول سلامت کشور از آقایان ظریف و صالحی و همچنین رئیس جمهور تشکر می کنم. من شاهد بودم که رئیس جمهور به خاطر عهدی که به مردم بسته بود برای این موضوع تلاش بسیاری کرد تا این حرکت تاریخی به ثمر بنشیند.

هاشمی با اشاره به بحث تحریم غذا و دارو تاکید کرد: قدرت های جهانی هر چند می گفتند دارو، تجهیزات و لوازم پزشکی شامل تحریم ها نیست اما این اظهارات از سوی آنها یک دروغ واضح بود. ما حتی در واردات سموم برای محصولات کشاورزی دچار مشکل بودیم و بی کیفیت ترین مواد را وارد می کردیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۹۶ درصد داروهای مورد نیاز را در داخل تولید می کنیم، افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی میزان واردات دارو بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است و امیدواریم بتوانیم بیش از این توان داخلی را در تولید دارو ارتقا بخشیم.

هاشمی تصریح کرد: امروز در این همایش کسانی که حضور دارند هیچ کدام کارمند دولت نیستند، با این حال همانطور که رئیس جمهور دغدغه مردم را دارد شرکت کنندگان در این همایش نیز دغدغه شان مردم است و نسبت به مردم بی تفاوت نیستند، آنها با علاقه شخصی تشکلها و سازمانهای اجتماعی را تاسیس کرده اند.

وی راه نجات در حوزه سلامت را حضور و فعالیت نهادهای اجتماعی در این حوزه دانست و تاکید کرد: افتخار می کنیم که در دولت یازدهم بیش از ۶۰۰ سمن اعم از سمن های ملی و سمن های مربوط به بیماری های مختلف در حال فعالیت هستند. این اتفاق برای حوزه سلام امری مغتنم است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ثبت تشکل ها و نهادها در دوران گذشته سالها طول می کشید، ادامه داد: من برای ثبت یک بنیاد خیریه ۵ سال منتظر ماندم اما اکنون برای ثبت یک تشکل بیش از ۳ ماه لازم نیست در نوبت مجوز ماند.

هاشمی خاطرنشان کرد: زمانی تصور می شد که بخش سلامت بخش حاکمیتی است و دولت موظف به اداره آن است و حضور مردم در این حوزه تحمل نمی شد اما امروز شرایط تغییر کرده است و نهادینه شدن این امر مقداری زمان می خواهد.

وزیر بهداشت در پایان گفت: این باور در تمام بدنه دولت وجود دارد که مردم تعیین کننده هستند و حضورشان موثر است. حضور مردم در حوزه سلامت امری فرهنگی و بسیار حائز اهمیت است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران