دیدبان

پاسخ صریح خالد مشعل به ادعای آل سعود

پاسخ صریح خالد مشعل به ادعای آل سعود

به گزارش دیدبان ، فارس به نقل از «فلسطین الیوم» خبر داد، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس سفر چند روز گذشته خود به عربستان را «گامی در مسیر درست» خواند و گفت: فلسطین به حمایت و کمک همه کشورهای عربی و اسلامی نیاز دارد و حماس برای فلسطین از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین اخبار منتشر شده برخی رسانه‎ها درباره تصمیم حماس برای همراهی با عربستان در جنگ علیه یمن را تکذیب کرد و گفت: حماس فقط در سرزمین فلسطین می‌جنگد و تنها در برابر اشغالگران وارد جنگ می‌شود و برای هم و غم امت خود مبارزه می کند.

وی افزود: قضیه ما قضیه فلسطین و نجات از دست اشغالگران و مقاومت است و در این راه از دریافت هیچ کمکی از اعراب و مسلمانان که مایه عزت و شرف ما هستند، دریغ نمی کنیم.

خالد مشعل ادامه داد: پس حماس اگر از عربستان تقاضای کمک کرده است، شایسه سرزنش نیست، همانطوری که حماس با درخواست از دیگر کشورهای عربی و اسلامی، نباید مورد سرزنش واقع شود.

«جنبش حماس» روز یکشنبه، دو روز پس از انتشار ادعایی مبنی بر «درخواست عربستان از حماس برای اعزام نیروی فلسطینی به یمن»، این خبر را تکذیب کرد.

این ادعا که بسرعت در رسانه‌ها منتشر شد، پس از سفر «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، به ریاض مطرح شد. مشعل در این سفر برای اولین بار با شاه عربستان و دیگر مقامات عالی‌رتبه دیدار کرد.

همزمان با تحلیل‌های مختلفی که از این سفر و این دیدارها منتشر شد،‌ «جمال بن» شاهزاده سعودی که خود را به «جنبش شاهزادگان آزاد عربستان» وابسته می‌داند، که در سال ۱۹۵۸ تاسیس شد، ادعا کرد که «سلمان بن عبدالعزیز» در این دیدار از مشعل خواسته است که ۷۰۰ نیروی آموزش‌دیده با تاکتیک‌های حزب‌الله به یمن اعزام کند تا بعد از این به جنوب یمن اعزام شوند، اما از آنجایی که محتوی این خبر، محتوایی بشدت خطرناک و در نوع خود بی‌سابقه بود، انتظار نیز آن بود که جنبش حماس بلافاصله در این زمینه واکنش نشان دهد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن