دیدبان
نقوی‌حسینی:

محدودیت در تحقیق و توسعه از نقاط منفی جمع‌بندی مذاکرات است

محدودیت در تحقیق و توسعه از نقاط منفی جمع‌بندی مذاکرات است

دیدبان: سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه نباید به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای نگاه صفر و صدی داشته باشیم، گفت: طبیعی است که جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای نقاط قوت و ضعفی دارد که نمی‌توان آن را به کلی خوب یا به کلی بد دانست.

وی با بیان اینکه خروج از فصل هفتم و تاکید بر لغو تحریم‌ها و به رسمیت شناختن اصل غنی‌سازی در خاک ایران از نقاط قوت جمع‌بندی مذاکرات هسته‌‌ای‌ است، تاکید کرد: در جمع‌بندی مذاکرات حق مسلم ملت ایران درباره غنی‌سازی در خاک ایران به رسمیت شناخته شده که این از دستاوردهای مهم جمع‌بندی مذاکرات هسته‌‌‌ای است.

نقوی‌حسینی در ادامه گفت: البته در جمع‌بندی مذاکرات شاهد زیادخواهی‌های طرف مقابل نیز بوده‌ایم. آنها درباره مسائل هسته‌ای با ایران مذاکره کرده‌اند و حق نداشتند درباره توان دفاعی ما ورودی داشته باشند؛ داشتن موشک‌های بالستیک حق ایران است و ایران این حق را برای خود محفوظ می‌داند، لذا اینکه آنها بخواهند در پی محدود کردن فعالیت‌‌‌های نظامی و دفاعی ایران باشند، قابل قبول نیست.

نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به اهمیت تحقیق و توسعه در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای، خاطرنشان کرد: محدودیت در تحقیق و توسعه از نقاط منفی جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای است، چرا که محدودیت در فعالیت‌های پژوهشی و تحقیق و توسعه با موازین حقوقی سازگار نیست.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد شاهد هستیم که طرف مقابل مواردی در جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای گنجانده که می‌توان از آن برداشت‌‌های مختلفی داشت، لذا توافق نهایی با 1+5 باید شفاف و صریح باشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن