دیدبان
وزیر خارجه سوئیس:

تحریم‌های علیه ایران باید هر چه سریع‌تر لغو شود

تحریم‌های علیه ایران باید هر چه سریع‌تر لغو شود

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، به نقل از اسپاتنیک، دیدیه بورخالتر وزیر خارجه سوییس امروز یکشنبه در سخنانی تصریح کرد: تحریم های بین المللی علیه تهران باید هر چه سریعتر لغو شود چرا که توافقنامه مربوط به برنامه اتمی حاصل شده است.

وزیر خارجه سوییس در مصاحبه با یک روزنامه این کشور افزود: من فکر می کنم، لغو تحریم ها باید هر چه سریعتر اتفاق بیفتد، و هدف از اقدامات ما باید اجرای شرایط مندرج در توافقنامه هسته ای باشد.

وی تاکید کرد: این مساله باید از سوی مقام های سوییسی مد نظر قرار گیرد. البته وزیر خارجه سوییس به تاریخ دقیق لغو تحریم های ایران از سوی سوییس اشاره نکرده است.

آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است تا 7 قطعنامه قبلی صادر شده علیه ایران لغو شود و اعضای شورای امنیت در خصوص توافق هسته ای اخیر رای گیری کنند.

ایران و قدرت های جهانی سه شنبه 23 تیرماه به توافق جامع هسته ای دست یافتند که بر اساس آن در ازای لغو تحریم های بین المللی، فعالیت های اتمی ایران محدود خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا امروز(یک شنبه) متن برنامه جامع اقدام مشترک و ضمائم آن را به بر اساس قانون بازبینی توافق هسته‌ای به کنگره ارسال کرد.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، دوشنبه آغاز فرصت 60 روزه کنگره برای بررسی و اعلام نظر درباره توافق هسته‌ای با ایران است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن