دیدبان

درخواست‌جدیدآیت‌الله‌سیستانی‌ درباره داعش

درخواست‌جدیدآیت‌الله‌سیستانی‌ درباره داعش

به گزارش دیدبان ، ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع نشوت: شیخ عبدالمهدی الکربلایی به نقل از آیه الله سیستانی از کشورهای همسایه خواست با بستن مرزهای خود به روی تروریست های خارجی برای پیوستن به داعش و جبهه النصره در عراق و سوریه آب به آسیاب دشمن نریزند.

وی از جامعه بین المللی خواست مانع اقدامات حمایتی برخی کشورها (ترکیه) از تروریست ها با عبور دادن آنها از خاک خود برای ورود به عراق و سوریه شوند.

شیخ کربلایی ادامه داد:جلوگیری از ورود تروریست ها به عراق و سوریه باید در راس اولویت های جهان باشد زیرا بخش اعظم تروریست های به هلاکت رسیده داعش خارجی و ترجیحا از تونس و لیبی هستند.

وی خواستار بسته شدن مرزهای مشترک ترکیه و سوریه بالغ بر 550 کیلومتر شد وادعای ترکیه مبنی عدم توانایی این کشور در نظارت فعال بر مرزهای خود را در جهت خواسته های آمریکا و کشورهای اروپایی ارزیابی کرد.

کربلایی ادعای طایفه گرایی در مورد نیروهای بسیج مردمی عراق متشکل از شیعه، سنی، مسیحی و ایزیدی را که در کنار نیروهای دولتی می جنگند مردود دانست .

گروه تروریستی - تکفیری داعش از تابستان گذشته بخش هایی از شمال عراق را به کنترل خود درآورد وتاکنون مرتکب جنایات زیادی شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن