دیدبان

گزارشی که رهبر انقلاب در شبهای قدر خواندند

گزارشی که رهبر انقلاب در شبهای قدر خواندند

به گزارش دیدبان به نقل از فردا،بعد از ظهر یکی از روزهای گرم اردیبهشت مسعود دهنمکی امد تا با هم به ملاقات محسن شیرازی در بیمارستان سجاد در میدان فاطمی برویم محسن در عملیات کربلای هشت شدیدا مجروح شده بود و دست هایش توان حرکت نداشت.

من، سیامک و مسعود به بیمارستان رفتیم و ساعتی را پهلوی محسن ماندیم که نزدیک افطار شد. باز دوباره شیرین کاری مسعود گل کرد. او که ظاهرا تازه حقوق ماهیانه بسیجش را گرفته بود گیر داد که افطاری برویم بیرون.

با وجود مخالفت های دکتر و پرستارها هرطور که بود برای یکی دو ساعت مرخصی محسن را گرفتیم و سوار بر تاکسی به پیشنهاد مسعود به طرف پارک ملت رفتیم . مسعود گیر داد که باید افطاری را در بهترین رستوران بخوریم . بالاجبار مقابل پارک ملت وارد رستورانی شدیم که تازه برای افطار باز کرده بود.

تیپ حزل اللهی ما و قیافه لت و پار محسن در لباس بیمارستان که روی شانه هایش اویزان بود و کیسه سرمی که در دست داشت باعث شد تا همه نگاهها به طرف ما برگردد. من از خجالت اب شدم ، ولی مسعود گفت : مگه چیه؟ مملکت مال ما هم هست . مگه ما دل نداریم که این جاها غذا بخوریم؟

گارسون که آمد با تته پته خواست بفهماند که قیمت غذاهای اینجا بالاست که مسعود، بی خیال دست گذاشت روی منو و برای همه مان غدا انتخاب کرد.

من سرم را انداخته بودم پایین و غذایم را می خوردم . محسن هم بدتر از من. سیامک گفت : مسعود، چرا اون دخترا این جوری نگاه مون می کنن ؟ مگه تا حالا ادم حسابی ندیدن ؟!

چند میز ان طرف تر چند دختر جوان با ظاهری که از نظر ما بسیار زشت و ناشایست می امد، نشسته بودند که دست از غذا کشیده و و همه حواسشان به ما بود. با نگاه تند سیامک ، روسری شان را کمی جلو کشیدند، ولی چشم از ما بر نمی داشتند.

ساعتی بعد که غذا خوردیم ، بلند شدیم تا برویم. مسعود که رفت دم میز حساب کند، خنده اش گرفت. جلو که رفتم تا ببینم چی شده ، گفت: این اقا پول غذا رو نمی گیره. با تعجب پرسیدم چرا ؟ که صاحب رساتوران گفت : پول میز شما رو اون خانم ها حساب کرده اند. نگاهی به انجا انداختم که جایشان خالی بود و رفته بودند.

***

«در این نوشته صفا و صداقت زیادی موج می زند. نویسنده غالبا نقش خود را کمرنگ گرده و یاد یاران شهیدش را برجسته ساخته است. روحیه ی بسیجی تقریبا با همه جوانبش در اینجا مکنعکس است . و می شود فهمید که چگونه جوانهایی در گوره ی گداخته جبهه به چه جوهرهای درخشنده ای تبدیل می شده اند. ذکر خصوصیاتدموقع ها و حادثه ها و ادم ها ، تصویر باورنکردنی جنگ هشت ساله را تا حدود زیادی در برابر چشم ایندگان می گذارند.

سوال من از خودم این است که ایا این از معراج برگشتگان چقدر می توانند آن حال و هوا را پس از سفر من الحق الی الخلق حفظ کنند و حتی درست به یاد آورند؟ و برای این مقصود عالی از دست ما چه کاری ساخته است؟ و چه کرده ایم ؟ البته قصور یا تقصیر من و امثال من ، نمی تواند تکلیف دشوار انها را که خدا حجت خود را برایشان تمام کرده ، از دوششان بردارد.

این کتاب با روح طنز و مزاحی که در همه جای ان گسترده است و به آن شیرینی و جاذبه ویژه ای بخشیده ، از بسیاری کتابهای جبهه جالب تر و گیراتر است . ان را در شب و روزهای منتهی به بیستم ماه رمضان ۱۴۱۲(۷۱/۱/۵) خواندم. سید علی خامنه ای»

کتاب از معراج برگشتگان ، نوشته حمید داوود آبادی

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟