دیدبان

بیانیه جامعه روحانیت به‌مناسبت توافق وین

بیانیه جامعه روحانیت به‌مناسبت توافق وین

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، جامعه روحانیت مبارز به مناسبت توافق هسته‌ای بیانیه‌ای صادر کرد که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

« و ان جندنا لهم الغالبون»

ملت عزتمند ایران اسلامی به خوبی آگاه است در زمانه ای که قدرتهای استکباری پیوسته در پی ایجاد مانع برای دسترسی کشورها به پیشرفت هستند و در شرایطی که نهادهای بین المللی گوش به فرمان نظام سلطه، اتهامات بی اساس در باب تروریسم، حقوق بشر و انحراف از فعالیتهای هسته ای را به عنوان«گزارش رسمی» و نتیجه به اصطلاح « بازرسی و تحقیقات» به خورد دنیا می دهند، ایران اسلامی از اولین امضا کنندگان پیمان منع تکثیر سلاحهای هسته ای و سایر موافقتنامه های بین المللی بوده است.گویا ذهن بیمار جهان ناتوان است از فهم این حقیقت آشکار که ایران اسلامی، قربانی آشکار خشونت، ترور و بی عدالتی و آماج تهدید، تحریم و دشمنی ها بوده است.

با این همه، فرزندان پرافتخار این ملت، در بسیاری از عرصه ها، از جمله در صنعت هسته ای، به چنان پیشرفتهایی دست یافتند که دنیا را شگفت زده کرد. این دستاوردهای شگرف بی تردید، دشمنان ما را در بسیاری از سنگرهای مبارزه جهانی به عقب رانده است. ادعای باطل صلح آمیز نبودن برنامه هسته ای ایران، چیزی نبود جز بهانه ای برای کند کردن سرعت پیشرفت و توسعه ایران اسلامی. اما اینک دنیا دریافته است که عظمت و اقتدار ملت ما به داشتن بمب و موشک نیست، بلکه بیداری و آگاهی ایرانیان خداخواه و صلح دوست، سرمایه آنهاست. تاریخ فرهنگ و تمدن دیرپای ایران به خوبی گواه است که این ملت، همیشه، دوست دار حق و عدالت و دوستی بین ملتها بوده است.

مذاکرات هسته ای، بیش از هرچیز، نشانگر جایگاه والای ایران اسلامی در منظر جهانی بود. امریکا و پنج قدرت دیگر، تمام ظرفیتها به اضافه تمام داشته های دیپلماتیک خود را، در بالاترین سطح، برای حضور در این آوردگاه بسیج کردند. اکنون که، به یاری الهی، پایمردی ملت و کاردانی گروه مذاکره کننده ایرانی، نظام مقدس جمهوری اسلامی از این آزمون نیز سرافراز بیرون آمده است، دشمنان این ملت بدانند که نتیجه تمام این منازعات سیاسی جهانی، چیزی جز افزایش اعتماد مردم ما به نظام سیاسی شان نبوده است. انسجام مواضع طرف ایرانی از یکسو و اختلاف سایر طرفها از سوی دیگر، و از همه مهمتر اختلافات درونی میان دولت امریکا و کنگره، نشانه ضعف در قبال ایران اسلامی است.

مجاهدتهای ملت ایران، تدابیر هوشمندانه و رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و استحکام دیپلماسی ما در مذاکرات هسته ای، عوامل اصلی برای تمکین طرفهای مقابل در برابر منطق قوی جمهوری اسلامی و رسیدن به راه حلی قابل قبول برای طرفین بوده است.

بی شک، این اولین گام بلند و موفقیت آمیز در ایجاد تحول جدید در مناسبات جمهوری اسلامی ایران با منطقه و جامعه بین المللی است و البته گامهای دیگر با حساسیت های بیشتر باید برداشته شود.

جامعه روحانیت مبارز ضمن تبریک به ملت شریف ایران و رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای (دام عزه) و تقدیر و سپاس از ریاست محترم جمهوری و تیم مذاکره کننده هسته ای به دشمنان ملت ایران و به خصوص سران رژیم صهیونیستی و هم پیمانان مسلمان نمای آنها هشدار می دهد، دوران افول آنان فرا رسیده است.

از مسوولان محترم می خواهیم با هوشیاری و دقت در اجرای صحیح این توافقات اقدام کنند و چون گذشته به هیچ وجه به دشمنان کینه توز ملت شریف ایران اعتماد نکنند و همچنان که با وسواس این مسیر را پیموده اند به حرکت خود ادامه دهند.

جامعه روحانیت مبارز معتقد است خداوند منان برای بار دیگر و با نشانه ای آشکار به کمک این ملت خداجو، حق طلب و وفادار آمد و وعده خود«لقد حقا علینا نصر المومنین» را عملی ساخت. گام برداشتن در راه خدا، عدالت و حقیقت، حتما یاری خداوند را در پی دارد «ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم».

از ملت شریف ایران و همه فعالان سیاسی و نخبگان انتظار داریم با وحدت، هوشیاری، حسن ظن، توکل به خداوند و اعتماد به یکدیگر برای ساختن بهتر آینده کشور عزیزمان بر هم دلی، هم زبانی و هم فکری و هم کاری بیافزایند.

از خداوند منان در پایان ماه پرفضیلت رمضان که با بشارتها و عیدانه‌های دلنوازش قلوب مومنین را شاد نمود مسالت داریم ملت ما را در رسیدن به اهداف والایش یار و یاور باشد.

«انه خیر الناصر و معین»

«والحمدالله رب العالمین»

محمدعلی موحدی کرمانی

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن