دیدبان

اخبار ضدونقیض از نقض مهم‌ترین خواسته ایران در مذاکرات

اخبار ضدونقیض از نقض مهم‌ترین خواسته ایران در مذاکرات

به گزارش دیدبان ، در حالی که مهم ترین خواسته ایران در مذاکرات، رفع فوری و بی قید و شرط تحریم ها اعلام شده و رهبر انقلاب و روحانی نیز بارها بر آن تاکید کرده اند، منابع روسی - و نه حتی غربی - از عدم وجود چنین بندی در توافق نهایی خبر می دهند.

به گزارش صراط، خبرگزاری روسی ریانووستی مدعی است که هیچ نامی از برداشتن فوری تحریم‌ها در سند مربوط به توافق نهایی بین ایران و 1+5 آورده نشده است.

به گزارش راشاتودی، یک گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی نشان می‌دهد که هیچ نامی از برداشتن فوری تحریم‌ها در سند مربوط به توافق نهایی بین ایران و 1+5 آورده نشده است.

بنابراین گزارش، برداشتن تحریم‌ها تنها پس از آن میسر خواهد بود که مساله ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران حل و فصل شود.

خبرگزاری تاس نیز گزارش داده که پس از حصول توافق تا پایان سال جاری میلادی، اقدامات محدود‌کننده علیه ایران فریز خواهد شد و در همین دوره در خصوص برداشتن کامل تحریم‌ها توافق می‌شود.

شایان ذکر است، یکی از خطوط قرمز مشخص ایران در این مذاکرات عدم موکول شدن برداشتن تحریم‌ها غرب علیه ایران به اقدامات اعتمادساز این کشور بود.

بلومبرگ: رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران به‌ صورت مرحله به مرحله ۸ سال طول می کشد

دو منبع دیپلماتیک گفته‌اند که رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران به صورت مرحله به مرحله بوده و این روند در توافق نهایی 8 سال به‌طول خواهد انجامید.

بر اساس این خبر که امروز (سه‌شنبه) در ضمن یکی از گزارش‌های بلومبرگ منتشر شده، رفع تحریم‌های تسلیحاتی یکی از آخرین موانع جمع‌بندی مذاکرات بوده است که روز یکشنبه برطرف شده است.

پیش از این برخی منابع گفته بودند که زمان پیشنهادی ایران برای رفع تحریم‌های تسلیحاتی 6 ماه بوده است.

ادعای بلومبرگ مستقلا قابل تائید نیست.

حال باید منتظر ماند و دید صحت این اخبار تا چه خد است و واکنش مقامات ایرانی به آن چیست.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن