دیدبان

تخت روانچی: چیزی را با عزت معامله نمی‌کنیم

تخت روانچی: چیزی را با عزت معامله نمی‌کنیم

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، مجید تخت روانچی در حاشیه مراسم ختم مادر همسر خود که امروز امروز جمعه برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: منطق ما طوری است که با پشتوانه مردمی می‌خواهیم موضوع مذاکرات هسته‌ای با حفظ عزت حل شود، لذا ما چیزی را با عزت خود معامله نمی‌کنیم.

روانچی گفت: باید با عزت به توافق برسیم.

عضو تیم مذاکره‌کننده ایرانی درباره اینکه طرف مقابل اسب خود را تغییر داده و از تفاهم لوزان عبور کرد، اظهار داشت: روز پنجشنبه روز عجیبی نبود و آمریکایی‌ها یک ضرب العجلی داشتند که این ضرب‌العجل برای ما خیلی مهم نبود و قبلاً گفته بودیم که اگر قبل از ضرب‌العجل به توافق برسیم بهتر است، ولی بعد از آن هم اگر به توافقی رسیدیم مشکلی نیست.

وی با بیان اینکه مذاکرات بالا و پایین زیادی دارد، اظهار داشت: بعضی‌ اوقات بعد از تفاهم متوجه می‌شویم که طرف مقابل خواسته‌هایش را تغییر داده و زیاده‌خواهی می‌کند، ولی ما مقاومت می‌کنیم.

روانچی با تاکید براینکه زیاده‌خواهی طرف مقابل در مذاکرات وجود دارد، گفت: امروز مذاکرات در وین همچنان ادامه دارد و امیدواریم اگر حسن نیت لازم در طرف مقابل وجود داشته باشد و از طرف مقابل تصمیم سیاسی لازم گرفته شود، می‌توانیم به توافق لازم برسیم.

عضو تیم مذاکره‌کننده کشورمان خاطرنشان کرد: در مذاکرات یکسری تفاهمات وجود دارد که ممکن است مکتوب نباشد، اما این تفاهم متقابل است؛ ولی بعد در حین مذاکرات تغییراتی در آن به وجود می‌آید و برداشت‌هایی می‌شود که باعث تغییر مسیر شده است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: هم‌اکنون اتفاق عجیبی رخ نداده است و مذاکرات همچنان ادامه دارد، لذا امیدواریم، بتوانیم با حفظ اصول به نتیجه لازم برسیم.

تخت روانچی گفت: هم‌ اکنون از نظر بسیاری از اسناد و ضمایم موضوع پایان پذیرفته، اما تنها چند نکته کلیدی باقی مانده است.

تخت روانچی درباره تمدید مذاکرات خاطرنشان کرد: از نظر ما ضرب‌العجلی وجود ندارد و مذاکرات را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه لازم برسیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن