دیدبان

فشار آمریکا و ژاپن به اروپا به نفع یونان

فشار آمریکا و ژاپن به اروپا به نفع یونان

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، وزاری خزانه‌داری آمریکا و اقتصاد ژاپن از اتحادیه اروپا و یونان خواستند تمام تلاش خود را برای خروج یونان از بحران مالی به کار گیرند.

به نوشته گاردین، «جک لو» وزیر خزانه‌داری آمریکا خطاب به «الکسی سیپراس» نخست وزیر یونان و «اوکلید ساکالوتوس» وزیر دارایی جدیدش گفت که واشنگتن به دنبال راه حلی برای بحران حال حاضر اروپاست.

«لو» ادامه داد، وی امیدوار است یک راه حل بتواند به یونان کمک کند که اصلاحات ساختاری و مالی سخت اما لازم را اتخاذ کند تا به دوره رشد بازگشته و در ناحیه یورو به ثبات برسد.

«اکیرا اماری» وزیر اقتصاد ژاپن نیز از یونان و اتحادیه اروپا خواست هرچه لازم است برای مهار کردن بحران حاضر یونان و اروپا به کار گیرند.

«اماری» گفت همه طرفین می‌بایست سعی خود را به کار گیرند تا یک توافق برد-برد حاصل شود و یونان یک واحد پول ثابت داشته باشد.

وی به خبرنگاران گفت «یونان اقدامات بسیاری برای بازیابی نظام مالی خود به کار گرفته که شامل کاهش دستمزدها می‌شد. من می‌دانم چرا مردم یونان ناامیدی خود را بروز دادند. یکپارچگی مالی پیشروی نداشته است و تورم وجود دارد. دنیا از یونان و اتحادیه اروپا توقع دارد با همکاری به یک برنامه کمک مالی نهایی برسند.»

روز دوشنبه بازار آسیا با کمبود یورو مواجه و قیمت سهام آن با افت و خیز همراه بود. بازارهای آسیایی روز سه‌شنبه و بعد از کاستی های روز گذشته به ثباتی نسبی رسیدند اما سرمایه‌گذاران به دلیل شک داشتن به آینده عضویت یونان در ناحیه یورو، همچنان محتاط هستند.

نگرانی ژاپنی‌ها از نوسانات بازارهای مالی و آسیب به رشد اقتصادی است که به دنبال شرایط نابسامان خروج یونان از ناحیه یورو به وقوع خواهد پیوست.

روز یکشنبه مردم یونان با شرکت در همه‌پرسی شروط تروئیکا (صندوق بین‌الملل پول، بانک مرکزی اروپا، کمیسیون اروپا) مبنی بر پیشنهادات ریاضتی وام‌دهندگان بین‌المللی و دریافت بسته کمک مالی اروپا رأی «خیر» دادند.

روز گذشته «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهور فرانسه جلسه‌ای فوری تشکیل دادند و از سیپراس خواستند طرح پیشنهادی تازه‌ای ارائه دهد. سیپراس نخست وزیر یونان به صدراعظم آلمان گفته است که طرح پیشنهادی تازه‌ای برای نشست اضطراری ناحیه یورو، امروز (سه‌شنبه) ارائه خواهد کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن