دیدبان

رویترز سخنان آمانو را تحریف کرد

رویترز سخنان آمانو را تحریف کرد

به گزارش دیدبان ، به نقل از نسیم،دبیر کل سازمان انرژی اتمی روز جمعه و پس از پایان یافتن دیدارهاییش بیانیه ای را منتشر کرده که متن آن به قرار ذیل است:

این سفر برای دیدار حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و دبیر شورای عالی امنیت ملی و بعد از نشست هایی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و مقامات این کشور در وین انجام شده است.

هدف از این سفر پیشبرد فعالیت ها در جهت حل و فصل همه مسائل مهم درباره برنامه هسته ای ایران از جمله شفاف سازی ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای این کشور است. من معتقدم دو طرف درک بهتری درخصوص برخی راههای رو به جلو دارند اگر چه اقدامات بیشتری لازم خواهد بود.

ما در چارچوب مذاکرات کنونی بین سه کشور اروپایی و به علاوه سه و جمهوری اسلامی ایران درباره طرح جامع مشترک اقدام و طرح های راستی آزمایی و نظارت آژانس بر اساس چنین توافقی گفتگو کردیم.

این در حالی است که خبرگزاری آمریکایی رویترز به نقل از آمانو نوشت: رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی پس از پایان دیدارهای خود با مقامات ایرانی روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که در مورد مسائل حل نشده درباره برنامه هسته ای ایران پیشرفتی حاصل نشده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن