دیدبان

نقش پسر وزیر خاتمی در گم شدن دکل تفتی

نقش پسر وزیر خاتمی در گم شدن دکل تفتی

به گزارش دیدبان به نقل از میدان 72، تصویر زیر یک دکل نفتی است، کاری با این حقیقت نداریم که اساسا دکل نفتی گم شدنی نیست و وقتی زنگنه از گم شدن دکل نفتی سخن می گوید مثل این است که بگوید ساختمان وزارت نفتمان گم شده است! با این موضوع هم کار نداریم که گویا اصلا گم شدنی در کار نبوده و شرکتی که این دکل را خریداری کرده است، تحویل نگرفته است. حتی با اینکه چرا زنگنه بعد از یکسال مجددا قضیه این دکل را مطرح کرده است و گویی کشف جدیدی داشته، کاری نداریم! اما چند نکته در مورد شرکتی که قرار بود این دکل را خریداری کند هست که عمق اشتراک منافع موجود درپس پرده ی جریان های به ظاهر متقابل سیاسی را نشان می دهد!

۲۰۱۵-۰۷-۰۱ ۱۱.۴۰.۵۳

شرکت تاسیسات دریایی

جالب است بدانید ریاست هیئت مدیره این شرکت در گذشته با مهدی هاشمی بوده است! قضیه وقتی جذابتر می شود که بدانیم مدیر عامل این شرکت، مسعود سلطانپور بوده است. اما مسعود سلطانپور کیست؟!

به یاد داریم که آبان ماه سال گذشته که پرونده کرسنت بسیار داغ بود، دنبال مناظره ای در یکی از دانشگاه ها بودیم بر سر اینکه حقیقت قضیه کرسنت چیست؟ از جناح مخالف اقای زنگنه آنروزها علاوه بر آقای میرکاظمی که به صورت جدی پیگیری روشن شدن قضیه بود، آقای “ع.ز” نماینده مدعی عدالتخواهی! هر از گاهی سرصداهایی می کرد! ابتدا با اقای میرکاظمی تماس گرفتیم، ایشان وقت نداشتند و سرانجام آقای ” ع.ز “از حضور در مناظره استقبال کردند. از جناح مدافع عملکرد اقای زنگنه در قرارداد کرسنت هم باید کسی می آمد، تقریبا تمام معاونان حال و وقت آقای زنگنه به غیر از همین آقای سلطانپور که از معاونین آقای زنگنه بود، هیچ کسی قبول نکرد که از این قراداد دفاع کند. (+)(+)

اما ایشان وقتی فهمید طرف مناظره “ع.ز” است با بهانه هایی واقعا بی مورد گفت با ایشان مناظره نمی کند! جالب است بدانید که آقای “ع.ز” هم وقتی فهمید که طرف مناظره سلطانپور است گفت با ایشان مناظره نمی کنم! بعدها فهمیدیم که بله هر دوی رفقا در جمعیت ایثارگران، یکی از تشکل های سیاسی اصولگرایان ارتباطاتی با هم دارند.

رمز آلود بودن داستان زمانی عیان تر میشود که بدانید مسعود سلطانپور، از هیئت امنا گروهک ” ا.ح” هم می باشد! حالا شاید مشخص شود که چرا هر وقت آن پیرمرد محترم و بازنشسته! نیاز به حاشیه سازی و منحرف شدن اذهان دارند سر و کله این گروه پیدا می شود. جالب است بدانید که این گروه شاید به هیچ مسئله ای که اولویت اول و پاشنه آشیل آن پیرمرد محترم و بازنشسته! بوده تا به حال گیر نداده اند.

نقش پسر وزیر اصلاحات در گم شدن دکل تفتی

رضا مصطفوی طباطبایی و محمد مهاجرانی – فرزند عطا الله مهاجرانی از مالکین شرکت سپنتا اینترنشنال با یکی از مدیران شرکت نفت و گاز پارس، موضوع دکل مورد نظر را مطرح می کنند که حاضرند آن را برای تاسیسات دریایی خریداری کنند. مدیر مذکور بدون اطلاع از ماهیت این دو دلال نفتی، به شرکت تاسیسات دریایی توصیه می کند که برای عقب نماندن از برنامه حفاری فاز ۱۴ بررسی و خرید این دکل را در دستور کار قرار دهند. به بیان روشن تر، این دو دلال نفتی به جای ارائه این پیشنهاد به پیمانکار حفاری، به سراغ کارفرما رفته و وی را مجاب کردند که به تاسیسات توصیه شود تا ایده این موضوع را بررسی کند.

با توجه به اطلاعات واصله از فروشنده اصلی شرکت GSP، آقای (س.ه) یکی از اقوام نزدیک به رضا مصطفوی طباطبایی به عنوان طرف مذاکره کننده از سوی این دلال نفتی به عنوان پوشش به مذاکره با مالکین دکل و مسولان تاسیسات دریایی می نشیند. باتوجه به موضع گابریل کومانسکو مدیرعامل شرکت رومانیایی GSP مبنی بر مشکلات این شرکت برای دور زدن تحریم ها و معامله با ایران، دلال معروف با مطرح نمودن شرکت DEAN، عمر کامل السواده اردنی را به عنوان همه کاره این شرکت به جلو می اندازد.

با پرداخت قسط اول، اقساط دوم و سوم نیز واریز شد اما خبری از دکل نبود؛ عمر کامل السواده، شرکت DEAN و رضا طباطبایی به یکباره ناپدید شدند و به گروهی که از ایران برای بازدید از دکل عازم ترکیه شده بودند نیز اجازه ورود به سایت داده نمی شد!

با پرداخت ۸۷ میلیون دلار به حساب این شرکت در چهار قسط، طباطبایی و DEAN اعلام می کنند که پرونده در خصوص پیش پرداخت در دادگاه مطرح است ولی هیچگونه آمار و اطلاعات رسمی ارائه نمی دهند.

بعدها نیز گفته شد ۸۷ میلیون دلار بعلت تحریم توسط پلیس امارات بلوکه شده است و زمانی همه چیز عیان شد که پول ها با مدیریت دلال فراری و کارگزاری عمر برای طباطبایی جا به جا و سرمایه گذاری می شود. مسئولین DEAN متواری شده و طباطبایی شایعه می کند که عمر و DEAN را نمی شناسد. طباطبایی یکی از قماربازان قهار کازینوها بوده و در ماجرای پرونده کرسنت دارای پیشینه جالبی است.

به بیان ساده تر، دلال های نفتی با زیرکی هرچه تمام، ایرانی ها را پله به پله راهبری کرده و آن ها را به نقطه رساندند که مجبور شوند به همه خواسته آن ها تن دهند. با تغییر دولت نیز مسولان شرکت تاسیسات دریایی و سایر مدیران نفتی نیز حاضر به پاسخگویی در این باره نیستند و مشخص نیست تکلیف دکل ۸۷ میلیون دلاری چه خواهد شد؟! (+)

درباره شرکت تأسیسات دریایی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس از طرح تحقیق و تفحص از شرکت تاسیسات دریایی از ابتدای تاسیس تا کنون خبر داد.

این گزارش حاکی است، مواردی چون تعیین تکلیف دکل 78 میلیون دلاری این شرکت، عملکرد شرکت‌هایی که با پول این شرکت و به نام بخش خصوصی تشکیل شده‌ و از این شرکت پروژه دریافت کرده‌اند، دکل دیگری که سال‌ها پیش خریداری شده اما به دلیل مشکلات متعدد سال‌هاست که در بندر شارجه مانده و اساسا در کشور مورد استفاده قرار نگرفته است و موارد مربوط به خرید اقلام و تجهیزات مربوط به کار در پارس جنوبی از جمله ابهاماتی هستند که نمایندگان مجلس را برای تحقیق و تفحص از این شرکت از ابتدای تشکیل آن ترغیب کرده است.

مدیران عامل این شرکت به ترتیب مهدی هاشمی رفسنجانی، مسعود سلطانپور و علی طاهری مطلق بوده‌اند که در فروردین ماه امسال غلامرضا منوچهری، مدیرعامل سابق پتروپارس جایگزین طاهری مطلق در شرکت تاسیسات دریایی شد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران