دیدبان

مزیت‌های کمتر دیده شده شبکه‌های اجتماعی

مزیت‌های کمتر دیده شده شبکه‌های اجتماعی

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، هر یک از شبکه های اجتماعی دارای اهداف و امکاناتی است که تا حدی منحصر به فرد است. آن طور که به نظر می‌رسد، هدف مشترک همه آن‌ها یک چیز است؛ کمک به افراد برای راحت‌تر برقرار کردن ارتباط با دیگران. در این گزارش، برخی مزایای استفاده از این نوع شبکه ها را بیان می‌کنیم که شاید کمتر مورد استفاده کاربران ایرانی قرار گرفته است.

* نخستین مزیت شبکه های اجتماعی این است که عضویت در بسیاری از آن ها رایگان است. هر شخص می‌تواند با دوستان و اعضای خانواده یا فامیل و حتی دوستان قدیمی‌تر خود ارتباط برقرار کند. این شبکه‌ها به شما کمک می‌کند تا روابط اجتماعی ارزشمندی را ایجاد کنید؛ مانند دوستی‌های هدفمند و طولانی مدت به‌واسطه گروه‌ها یا سلایق مشابه و مشترک. مــی‌تــوانــیـد با کســـانی کــه دارای سلایق و ویژگی های مشترک با شما هستند، از طریق عضویت در گروه‌ها و جلسات گروهی مشارکت داشته باشید.

* در ایـــن نـوع شــبــکه‌هـا دانــشـــجــویـان مــی‌تــوانند دیـدگـاه ها و نظـرات خود را با دیگر هــم کلاســی‌هــای خــود در میان بگذارنــد. همــچــنیــن می‌توانند در حل و تبادل مســائـل و موضــوعـــات درســی به هــم کـــمــک کننــد یــا دربــاره موضــوعـــات مختـــلف و دشوار آن، با استادان خود به بحث و تبادل نظر بپردازند.

* از آن جا که بیشتر شبکه‌های اجتماعی دارای چت روم (اتاق های گفت وگو) و میزگردهای زنده و همزمان هستند، هر کسی می‌تواند بدون دلهره و اضطراب با افراد دیگر گفت وگو کند؛ به ویژه برای افرادی که از نظر اجتماعی گوشه گیر یا خجالتی هستند، این شیوه به آن ها در بهبود بخشیدن به روابط شان و ایجاد دوستی‌های جدید کمک می‌کند.هنرمندان به راحتی می‌توانند امکانات و تجهیزات شنیداری خود را تهیه کنند و با طرفداران و دوستداران خود در ارتباط باشند. طرفداران هم می‌توانند از طریق همین شبکه‌های اجتماعی، اطلاعاتی درباره آثار آینده هنرمندان مورد علاقه خود یا برنامه های زنده و ... کسب کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن