دیدبان

اختلافات اصلی در مذاکرات هسته‌ای

اختلافات اصلی در مذاکرات هسته‌ای

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، در حالی که رایزنیهای هسته‌ای ایران و ۵+۱ ادامه دارد، یک رسانه‌ انگلیسی از باقی بودن اختلافات بر سر رفع تحریم‌ها و بازرسی‌ها از برنامه هسته‌ای تهران خبر داد.

در حالی که وزرای خارجه ایران، آمریکا و فرانسه برای رایزنیهای هسته‌ای به وین رفته‌اند و قرار است همتای آلمانی آنها و فدریکا موگرینی هم امروز یکشنبه به اتریش بروند، رسانه‌های غربی از باقی بودن اختلافات برای حصول توافق نهایی خبر دادند.

رویترز امروز در گزارشی با عنوان «به فاصله دو روز تا ضرب‌‍الاجل هسته‌ای، آمریکا و ایران کار سختی را پیش روی خود می‌بینند»، نوشت: «تفاوتهای اصلی سرعت و زمانبندی رفع تحریمهای ایران در ازای اقدامات آن برای محدود کردن برنامه‌ هسته‌ای خود و ماهیت مکانیسمهای نظارت جهت تضمین عدم تقبل ایران در هرگونه توافقی است».

در این گزارش با اشاره به اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا و همچنین محمدجواد ظریف همتای ایرانی وی از باقی بودن اختلافات جهت حصول به توافق نهایی هسته‌ای تاکید شده است.

در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم: «آنطور که یک دیپلمات ارشد غربی که خواستار عدم انتشار نامش شده، گفته است روزهای آینده می‌تواند بسیار سخت باشد و مذاکرات می‌تواند برای دو یا سه روز فراتر از ضرب‌الاجل ادامه یابد».

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن