دیدبان

پاسخ صداوسیما به خبر تفکیک جنسیتی

پاسخ صداوسیما به خبر تفکیک جنسیتی

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، روابط عمومی صداوسیما با انتشار جوابیه ای به ادعای تفکیک جنسیتی در صداوسیما پاسخ داد.

متن جوابیه روابط عمومی صداوسیما به این شرح است:

در روزهای گذشته شاهد انتشار مطلبی در برخی از مطبوعات و خبرگزاری ها بودیم که در آن به سه موضوع اشاره شده است:

1- صدور بخشنامه‌ای از طرف معاون صدا مبنی بر تفکیک جنسیتی در رادیو؛

2- طرح ادعایی مبنی بر اخراج نیروهای غیر رسمی؛

3- توقف پخش برنامه های زنده و افزایش برنامه های تولیدی.

اولا، در پاسخ به ادعای تفکیک جنسیتی در رادیو تاکید و تصریح می‌شود که خبر صدور چنین بخشنامه‌ای کذب محض است، باید از کسانی که چنین مطلبی را انتشار داده اند پرسید، از واژه تفکیک جنسیتی چه برداشتی دارند که چنین موج رسانه‌ای را پدید می‌آورند و دروغی این‌چنین را در صدر اخبار خود منتشر می‌کنند؟

در سازمانی چون صداوسیما که بسیاری از همکاران آقا و خانم، بر حسب شرایط شغلی با حفظ شئونات شرعی، عرفی و قانونی با یکدیگر همکاری دارند، چگونه می‌توان پذیرفت که تفکیک جنسیتی، آن هم از نوع "خبر منتشر شده" رخ داده است؟ اگر در برخی از مشاغل مانند منشی، مدیر دفتر، هماهنگ‌کننده و ... که ضروری است افراد تا پاسی از شب در محل کار حضور داشته باشند، از خدمات نیروهای مرد استفاده می‌شود، آیا مصداقی بر تفکیک جنسیتی است یا تکریم واحترام به همکاران خانم؟ مضاف بر آنکه نفس حضور خانم نسرین آبروانی، به‌ عنوان اولین بانویی که به سمت معاونت صدا منصوب شده، گواهی بر رد ادعاهای مطرح شده است.

ثانیاً، در خصوص این ادعای بی اساس که با آمدن رئیس جدید رسانه ملی، نیروهای غیررسمی، برنامه‌ای و حق‌الزحمه‌ای سازمان آرام آرام اخراج می شوند،باید تأکید کرد آنچه در شش ماه اخیر در ارتباط با نیروهای غیررسمی و حق‌الزحمه‌ای در رسانه ملی اتفاق افتاده است، ساماندهی این نیروها با هدف بکارگیری منطقی و حرفه‌ای با توجه به قابلیت‌های افراد است و نه اخراج آن‌ها! نیروهایی که سال‌ها در رسانه خدمت کرده‌‌اند و قرار است که وضعیت خدمتی آن‌ها از ساماندهی لازم برخوردار شود.

ثالثا :در خصوص حذف برنامه های زنده و افزایش برنامه های تولیدی باید یادآور شد که تاملی در جدول پخش برنامه‌های زنده شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی مشخص می کند چه تعداد برنامه زنده از شبکه‌های مختلف در حال پخش است و اینگونه برنامه‌ها چه جایگاهی در جدول پخش دارند.

در واقع برنامه‌های مختلف، متناسب با موضوع و زمان آن و به تشخیص شبکه، در ساختار زنده و تولیدی در دستور پخش قرار می‌گیرند، لذا ادعای مطرح شده مبنی بر حذف برنامه‌های زنده، ادعایی کذب است.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟