دیدبان
انتظار از دولت برای تکذیب اسناد منتشره خارجی در مورد رییس جمهور

دیدار محرمانه روحانی با آمریکایی ها برای توافق!؟

دیدار محرمانه روحانی با آمریکایی ها برای توافق!؟

دیدبان: می توان مهم ترین خبر این هفته را به سایتی پرسر و صدا نسبت داد که خواب از چشم بسیاری از سیاستمداران عربستانی لینانی و عراقی گرفته است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، وب سایت ویکی لیکس این هفته با انتشار 60 هزار سند مرتبط با کشور عربستان فصل جدیدی را پیرامون این کشور رقم زده است. ویکی لیکس البته تاکید کرده است که این 60 هزار سند تنها بخشی از اسناد در دسترس است و مجموعه این اسناد به 500 هزار عدد می رسند که به مرور منتشر خواهد شد. 

گفته می شود گروهی از هکر های یمن مسئولیت درز این اوراق مهم به سایت ویکی لیکس را بر عهده داشته اند. با این حال بخش زیادی از اسناد منتشر شده، به روابط خارجی عربستان از جمله روابط این کشور با ایران باز می گردد. 

در چند روز اخیر پرسر و صدا ترین سند مرتبط با ایران را می توان، درخواست مهاجرانی برای بورسیه فرزندش در دانشگاه شهر لندن دانست.اما بی شک همچنان اسناد قابل بررسی مهمی در این 60 هزار سند منتشر شده وجود دارند. 

یکی از از این اسناد، گزارشی است که از دیدار حسن روحانی با طرف آمریکا خبر می دهد. در این گزارش ویکی لیکس ادعا شده است که حسن روحانى از طریق طرف سومى با آمریکا دیدار داشته است. 

سند ادعا می کند که وی قبل از شروع مذاکرات ٥+١ تمایل ایران براى ارتباط با آمریکا و رسیدن به توافق حتى به صورت موقت داشته است. شاید به همین دلیل بود که بالافاصله پس از روی کار آمدن روحانی شاهد توافق موقت با 6 کشور جهان بودیم. 

 لیکس روحانی هاشمی

اما این گزارش در اینجا خاتمه نمی یابد چرا که در ادامه نکاتی نیز راجع به هاشمی رفسنجانی بیان می شود. 

نویسنده گزارش در بخش نتیجه گیری این گزارش می نویسد: «انتصاب هاشمی به ریاست مجمع تشخیص نشان دهنده این است که رهبر ایران هم چنان هاشمی را قبول دارد و با این کار خود می خواهد اصولگرایان افراطی را سر جای خود بنشاند.»

هم چنین در این گزارش تاکید شده است که هاشمی بیان نموده است:«احمدی نژاد روابط ایران و کشورهای منطقه را به هم می ریزد واز طرفی لازم است که به خاطر تحریم ها اقتصادی علیه ایران نگاه دشمنی به عربستان در داخل کشور تغییر کند.»

گفتنی است چندی پیش از این برخی از تحلیل گران سیاسی داخلی با استناد به خبر یک رسانه اسرائیلی رئیس جمهور را متهم به دیدار با یک مقام اسرائیلی کرده بود اما با این حال باید تاکید کرد که صحت این گونه اسناد تا زمانی که توسط منبعی رسمی تایید شود و یا خبرهایی مستدل در تایید آن وجود داشته باشد، قطعی نیست.

منبع: پارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن