دیدبان

جایگاه سپاه قدس در راهبرد نظامی ایران

جایگاه سپاه قدس در راهبرد نظامی ایران
به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، حمیدرضا مقدم‌فر درباره انتشار گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران به واسطه نیروی قدس سپاه، از گروه‌های تروریستی در منطقه حمایت می‌کند، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه، آمریکایی‌ها علیه این نهاد همواره موضع‌گیری کرده‌اند.
 
وی افزود: با شکل‌گیری بیداری اسلامی در منطقه و خروج ذلت‌بار آمریکایی‌ها از عراق و شکست آنها در این کشور همواره سعی کرده‌اند که سپاه پاسداران و بخش خارجی آن یعنی نیروی قدس را به عنوان یک شبکه تروریستی به دنیا معرفی کنند.
 
مقدم‌فر با بیان اینکه سپاه و نیروی قدس به عنوان نماد انقلاب اسلامی و بازوی آن در صدور انقلاب و بیداری اسلامی مطرح است، گفت: غربی‌ها با تبلیغات و کار رسانه‌ای می‌خواهند این نیروی ارزشی را به یک گروه تروریستی تبدیل کنند.
 
مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ملت‌های منطقه متوجه هستند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و اقدامات آمریکا در عرصه رسانه کاملا شکست خورده است.
 
 مردم منطقه نگاه یاری طلبانه به سپاه دارند
 
وی خاطر نشان کرد: مردم عراق، بحرین، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای منطقه نگاه مردمی و دینی به سپاه پاسداران داشته و مردم مظلوم این کشورها نگاهی یاری‌طلبانه به سپاه ایران دارند.
 
مقدم‌فر با بیان اینکه کلید واژه اصلی آمریکا علیه نیروی قدس سپاه، بحث تروریسم است، گفت: آمریکایی‌ها در گزارش اخیر خود مدعی شده‌اند که ایران از شیعیان منطقه حمایت می‌کند، این ادعا درست نیست زیرا ایران از مردم حماس، غزه و گروه‌های فلسطینی که سنی هستند، همواره حمایت کرده است. نیروی قدس سپاه در عراق نیز از گروه‌های مختلفی مثل گروه‌های مسیحی حمایت کرده است.
 
مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها در گذشته تلاش کرده‌اند حزب‌الله را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کنند، اما افکار عمومی دنیا، حزب‌الله را یک گروه تروریستی نمی‌داند و بخش وسیعی از مردم لبنان، تشکیل‌دهنده این گروه هستند که علاوه بر دفاع از کشور خود، به مردم مظلوم سوریه نیز کمک می‌کنند.
 
وی افزود: جبهه النصره و داعش گروه‌‌های تروریستی هستند که مردم را زنده می‌سوزانند و فجیع‌ترین اعمال انسانی را انجام می‌دهند.
 
مقدم‌فر با بیان اینکه آمریکا از منافقین به عنوان بزرگترین گروه تروریستی دنیا که در دهه شصت، ۱۳ هزار نفر را در ایران ترور کرده حمایت می کند، گفت: حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی از این گروهک تروریستی نشان‌دهنده برخورد دوگانه این کشور با پدیده تروریسم است.
 
برخی از کشورهای منطقه گروه‌های تکفیری را مسلح کرده‌اند
 
مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها با ایجاد سلفی‌ها و تکفیری‌ها در سوریه، در این کشور جنگ داخلی راه‌ انداخته‌اند، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان از مردم سوریه و حکومت این کشور که به شکل مشروع و قانونی توسط مردم آن انتخاب شده است، حمایت می‌کند.
 
وی با بیان اینکه گروه‌های تکفیری توسط برخی از کشورهای منطقه مسلح شده‌اند، گفت: این گروه‌ها مورد حمایت مستقیم کشورهای غربی هستند و تمام شیوه‌های جنگ تروریستی را تاکنون به کار برده‌اند.
 
مقدم‌فر در پایان اظهار داشت: ادعاهایی که آمریکایی‌ها علیه ایران مطرح می کند، دیگر رنگ باخته است و مردم دنیا می‌دانند که هیچ کدام از این ادعاها صحت ندارد و کشورهای قطر، عربستان و اردن از ناامنی در سوریه حمایت مستقیم می‌کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن