دیدبان

رپرتاژ آگهی خبرگزاری دولتی برای مرجع خود خوانده

رپرتاژ آگهی خبرگزاری دولتی برای مرجع خود خوانده

دیدبان: یک خبرگزاری دولتی به بهانه ماه مبارک رمضان، برای یک فرد فعال در فتنه که خود را مرجع معرفی کرده، صفحه ای با عنوان "سی روز سی استفتاء" اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی خیبرآنلاین، خبرگزاری "برنا" وابسته به وزارت ورزش و جوانان رد اقدامی عجیب و سوال برانگیز، به بهانه ماه مبارک رمضان صفحه ای با عنوان "سی روز سی استفتاء" را جهت درج مطالب اسدالله بیات زنجانی، مرجع خودخوانده و فعال در فتنه، به وی اختصاص داده است.

 


این اقدام خبرگزاری مذکور در شرایطی که صورت گرفته که اولا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دیگر مراجع عظام تقلید تاکنون به مرجعیت این فرد کوچکترین اشاره ای نکردند و حتی برخی نظرات ظاهرا شرعی او با مخالفت گسترده مراجع و علمای دین روبرو شد، ثانیا این فرد، در فتنه 88 نیز فعال بوده است و البته طبق اخبار برخی رسانه ها، در زندگینامه اش نقاط مبهم بسیاری وجود دارد که برخی از آنها به اختصار در ادامه می آید.

بیات زنجانی در یکی از جنجال سازی های خود، درباره نوشیدن آب در ماه مبارک رمضان، اینگونه مجوز صادر کرده است:


درباره سوابق او نیز برخی رسانه ها خبرهای جالبی منتشر کردند که در یک نمونه، او را به اختلاس متهم نمودند تا جایی که منجر به دستگیری و بازداشتش شد. (اینجا)

اسدالله بیات زنجانی در فتنه 88 نیز فعال بود و با انتشار بیانیه ها، سخنرانی ها و مصاحبه های جنجالی تلاش می کرد تا نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد تا جایی که حتی خبر دستگیری دو فرزندش در در غائله 25 بهمن جریان فتنه در رسانه ها منتشر شد. (اینجا)

نکته جالب در رفتار او در دوران فتنه و پس از آن، به اصطلاحاتی مربوط می شود که در ستایش برخی افراد مطرح کرده است. بیات زنجانی در اطلاعیه ای که به مناسبت فوت شیخ ساده لوح، حسینعلی منتظری، مطرود امام و امت، صادر کرد، نوشت: "ایشان در معرفت همانند سلمان و در زندگی دنیایی همانند اباذر و در دفاع از حریم اسلام و فقاهت جعفری(ع) نظیر مفید بود"!

دایره مدح و ثنای افراد فتنه گر از جانب بیات زنجانی اما ابعاد بیشتر و البته جالبتری نیز پیدا می کند تا جایی که در تماس تلفنی با بهزاد نبوی، فرد محکوم در فتنه، او را اینگونه توصیف نمود: "من نسبت به شما آن عبارت شهید رجائی خطاب به حضرت امام(ره) را تکرار می کنم که فرموده بود و ما أدریک ماالبهزاد"!

این مرجع خودخوانده، همچنین در دیدار با دختران یکی از سران فتنه (میرحسین موسوی) درباره سران فتنه و همسر یکی از آنها آنها اظهار می دارد: "سه انسان  پاک را به بهانه واهی حصر کرده اند؛ اینها قبل از هر مسأله ای انسانند و لااقل باید حقوقشان رعایت شود. معظم له تأکید کردند: بنده این عزیزان را بیگناه می دانم"!

حاشیه سازی های این فرد، فعالیت در فتنه 88، انتشار مطالب شاذ و جنجالی به نام استفتاء و تلاش برای چهره شدن او تا جایی پیش رفت که حتی شیخ حسن روحانی نیز در سفر استانی به قم، از دیدار با او و صانعی خودداری کرد.

آنچه که در عبارات فوق گذشت، مختصری بود از رفتار اسدالله بیات زنجانی که پیش از این در رسانه های مختلف نیز منتشر شده بود و از درج اخبار پشت پرده و اعلام نشده صرف نظر شد، حال، اختصاص صفحه ای جهت ترویج و تبلیغ نظرات شخصی چنین فردی با عنوان "سی روز سی استفتاء" در یک خبرگزاری دولتی که با بودجه بیت المال اداره می شود، براساس کدام مبنا و تدبیر و اعتدال صورت گرفته است؟!

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن