دیدبان

تذکر نمایندگان زن به روحانی درباره مولاوردی

تذکر نمایندگان زن به روحانی درباره مولاوردی

به گزارش دیدبان به نقل از مهرخانه، رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان خانم مجلس امروز تذکری در خصوص اظهارات خانم مولاوردی به آقای رییس‌جمهور دادند؛ زیرا یادداشت ایشان غیرکارشناسانه و شتاب‌زده بود. آماری که توسط ایشان ارایه شده است، این تصور را ایجاد می‌کند که آیا دستگاه دیگری غیر از معاونت زنان و خانواده متولی امور زنان است یا همین معاونت باید در جهت جلوگیری از افزایش این آمار و آسیب‌های اجتماعی تلاش کند؟

فاطمه رهبر در خصوص تذکر نمایندگان خانم مجلس به رییس‌جمهور در رابطه با اظهارات شهیندخت مولاوردی؛ معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: بعد از پیروزی غرورآفرین تیم والیبال کشورمان در مقابل تیم آمریکا و حواشی مختلفی که در این مدت در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ایجاد شده بود، علی‌رغم این‌که تعدادی از زنان در این مسابقه در ورزشگاه حضور داشتند خانم مولاوردی یادداشتی نوشتند و راجع‌به آمار زنان کارتن‌خواب، پایین‌آمدن سن اعتیاد در بین دختران و ظلم‌هایی که به زنان می‌شود، اظهار نگرانی کردند.

وی افزود: نمایندگان خانم مجلس نیز امروز تذکری در خصوص اظهارات ایشان به آقای رییس‌جمهور دادند؛ زیرا یادداشت ایشان غیرکارشناسانه و شتاب‌زده بود. آماری که توسط ایشان ارایه‌ شده است این تصور را ایجاد می‌کند که آیا دستگاه دیگری غیر از معاونت زنان و خانواده متولی امور زنان است یا همین معاونت باید در جهت جلوگیری از افزایش این آمار و آسیب‌های اجتماعی تلاش کند؟ با گذشت حدود دو سال از مسئولیت خانم مولاوردی انتظار می‌رود که ایشان به مطالبات جدی زنان بپردازند؛ زیرا هر ساله بودجه بسیار خوبی نیز دریافت می‌کنند.

رهبر با اشاره به مصاحبه مولاوردی با مهرخانه تصریح کرد: ایشان در این مصاحبه عنوان کردند که لایحه بیمه زنان خانه‌دار و مرخصی زایمان زنان انرژی زیادی از معاونت گرفته است؛ درصورتی‌که هنوز این طرح‌ها بازخورد و انعکاس بیرونی نداشته و اجرایی نشده‌اند. از طرفی هم انتظار می‌رود با ارتقای جایگاه مرکز امور زنان و خانواده به معاونت، آثار مثبتی در ارتقای جایگاه زنان، خانواده و دختران در جامعه احساس شود، اما متأسفانه طی این دو سال اقدام اجرایی ندیدیم و قوانینی که توسط مجلس تصویب شده، روی زمین مانده است.

رییس فراکسیون زنان و خانواده تأکید کرد: اگر جستجو کنیم می‌بینیم رفع مشکلات و آسیب‌هایی که ایشان در یادداشت خود اشاره کردند، در گرو اجرایی‌شدن مواد ۲۲۷ و ۲۳۰ قانون برنامه پنجم توسعه است. بنابراین، این‌گونه اظهارنظرها فرافکنی‌کردن است. قانون توسط مجلس تصویب می‌شود و دولت باید آن قانون را اجرا کند، اما متأسفانه بسیاری از این قوانین در حال حاضر روی زمین مانده و آثار آن را در جامعه می‌بینیم، اما خانم مولاوردی در یادداشت خود این مسایل را مطرح می‌کنند و من نمی‌دانم خطاب ایشان در خصوص آماری که ارایه کردند به چه کسی بوده است و این آسیب‌ها چگونه باید حل شود؟

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن