دیدبان

جزئیات اصلاح آیین نامه ساماندهی کودکان کار

 جزئیات اصلاح آیین نامه ساماندهی کودکان کار

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، روزبه کردونی مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه افزود: آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان ۱۰ سال قبل به تصویب رسیده بود اما طی این مدت به دلیل اشکالات و ایراداتی که داشت جنبه اجرایی پیدا نکرد.

وی به اصلاح این آیین نامه اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی با همکاری تشکل های غیر دولتی ذیربط و کارشناسان امور برای اصلاح آیین نامه برگزار شد و در نهایت مواردی از آن تغییر یافت بطوریکه اسم آیین نامه از ساماندهی کودکان کار و خیابان به حمایتهای اجتماعی از کودکان کار و خیابان تغییر کرد.

به گفته کردونی، در آیین نامه قبلی تمرکز بر کودکان خیابانی بود و با توجه به اینکه سیاستگذاری برای کودکان کار و خیابان با یکدیگر تفاوت عمده دارند به همین دلیل این موضوع نیز اصلاح شد و از این به بعد در هر دو حوزه فعالیت و سیاستگذاری خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آموزش، بیمه، بهداشت و سلامت، تغذیه، توانمند سازی و... از جمله حمایت هایی است که در آیین نامه جدید آمده است.

کردونی از ارسال اصلاحیه آیین نامه به دستگاه های عضو خبر داد و گفت: دستگاه هایی که عضو این شورا بودند اصلاحیه آیین نامه را خوانده و نظرات خود را به وزارت رفاه ارسال کردند اما فقط ۳ دستگاه تاکنون پاسخی نداده اند که منتظر آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در آیین نامه قبلی وزارت کشور عضو نبود در صورتی که وظیفه مهمی را در بخش ساماندهی کودکان بر عهده دارد، گفت: به همین دلیل در آیین نامه جدید این دستگاه به دستگاه های دیگر در شورای ساماندهی افزوده شده است.

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بعداز دریافت اظهار نظرات تمامی دستگاه های عضو ، بزودی نسبت به تصویب آیین نامه نهایی که مورد اصلاح قرار گرفته اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: با اجرایی شدن این آیین نامه بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر برای ساماندهی و حمایت از کودکان کار و خیابان وجود دارد از بین می رود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران