دیدبان

استیضاح وزیر آموزش و پرورش تلنگر جدی‌ به دولت

استیضاح وزیر آموزش و پرورش تلنگر جدی‌ به دولت

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، عباس مقتدایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش چیست و آیا با استیضاح وزیر، مشکلات حل می‌شود؟»، اظهار داشت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش تلنگر جدی‌تری به دولت برای رسیدگی به وضع آموزش و پرورش کشور و هشدار جدی مجلس برای سرعت بخشیدن در رسیدگی به مشکلات فرهنگیان کشور است.

وی ادامه داد: البته اعتقاد دارم تغییر مدیریت در وزارت آموزش و پرورش به مصلحت نیست، اما اینکه مجلس مطالبه عمومی فرهنگیان را به این شکل از دولت خواستار می‌شود، امری منطقی است.

مقتدایی افزود:‌ به نظر می‌رسد از یک سو ابزار دیگری به غیر از استیضاح در اختیار مجلس نیست و از سوی دیگر استیضاح در شرایط فعلی به معنای تغییر مدیریت نیز مطرح نیست؛ بنابراین شاید بهترین حالت این باشد که استیضاح صورت گیرد و دولت، قول‌های جدی به مجلس بدهد و مجلس نیز فرصت و مدیریت دوباره به علی‌اصغر فانی دهد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به این پرسش که «به غیر از استیضاح چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید؟»، گفت: ایجاد کمیته ویژه اتفاق خوبی است که به درخواست ما تشکیل شد که در آن بالاترین مقامات برنامه‌ریز کشور و ۱۷۰ نماینده مجلس درخواست جلسه غیرعلنی داشتند و بنده نیز در نطق روز سه‌شنبه هفته گذشته این طومار را در معرض دید رسانه‌ها قرار دادم.

وی اضافه کرد: در این طومار درخواست تشکیل جلسه غیرعلنی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان بود که این جلسه تشکیل شد و در این جلسه علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان و اعضای کمیسیون آموزش مجلس و محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور صحبت کردند و قرار شد کمیته‌ای تشکیل شود تا راهکارهای کارشناسی درخصوص ارتقای وضعیت معیشتی فرهنگیان و رسیدگی به مطالبات آنان شکل گیرد که این کمیته در روزهای آینده شکل خواهد گرفت.

مقتدایی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد راهکارهای آن کمیته باید از سوی دولت و نیز از سوی مجلس پشتیبانی شده تا به نتایج مؤثری منتهی شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن