دیدبان

دلایل نمایندگان برای استیضاح فانی

دلایل نمایندگان برای استیضاح فانی

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست استیضاح وزیر آموزش و پرورش در هفته جاری در مجلس، گفت: آنچه که در طرح استیضاح آمده واقعیت‌هایی است که موجود است و موکلین خواهان آن هستند زیرا در فضای آموزش و پرورش این موارد را می‌توان مشاهده کرد.

وی افزود: در شرایط کنونی فضایی در ارتباط با وزارت آموزش و پرورش حاکم است که اگر از عملکرد وزیر این وزارتخانه دفاع کنیم زیر سؤال می‌رویم و از جمله مواردی هم که مطرح می‌شود عدم ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت به اهمیت و نقش آموزش و پرورش است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: مشکل آموزش و پرورش در مناطق محروم، مقاوم سازی و نوسازی مدارس،‌ عدم اقدام جدی در مورد سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، عدم وجود رویکرد جدی و برنامه محور به دانشگاه فرهنگیان، مشکل معیشت فرهنگیان،‌ سرانه مدارس شبانه روزی، سیاسی شدن فضای آموزش و پرورش و ... از جمله مواردی است که از سوی فرهنگیان مطرح شده و در استیضاح نیز آمده است.

جعفری خاطرنشان کرد: اگر شرایط موجود را در نظر بگیریم شاید نتوان گفت که علت العلل همه مشکلات آموزش و پرورش شخص وزیر است. بلکه رویکرد دولت به آموزش و پرورش باید تغییر کند.

وی افزود: در فضای مجلس ۲ فکر در ارتباط با استیضاح وجود دارد یکی اینکه آیا وضعیت بعد از استیضاح در آموزش و پرورش بهتر می‌شود یا خیر؟ و دیگر اینکه تعدادی از نمایندگان مطرح می‌کنند چون موارد مندرج در استیضاح خواسته فرهنگیان است استیضاح باید انجام شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن