دیدبان

عده‌ای در کشور دست پنهان دشمن هستند

عده‌ای در کشور دست پنهان دشمن هستند

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره محمد که به مناسب ماه مبارک رمضان در مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سخن اول ما درباره نام این سوره است و در قرآن کریم سوره محمد تنها سوره‌ای است که به نام رسول‌الله نامگذاری شده و مطابق نظر مفسران علت این نامگذاری نیز آوردن نام پیامبر(ص) در آیه دوم سوره است.

وی با بیان اینکه اسلام هر عزتی دارد مربوط به پیامبر(ص) است، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد با توهین به پیامبر (ص) به اسلام ضربه وارد کند و در حقیقت سوره مبارکه محمد نمایشگر عظمت و صلابت پیامبر(ص) است و در همین راستا نیز روایاتی آمده مبنی بر اینکه کسی که این سوره را زیاد بخواند وقتی در صحرای محشر صورتش را به هر سمت بچرخاند پیامبر را می‌بیند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ائمه نیز می‌فرمایند هرکس می‌خواهد حال ما و دشمنان ما را بشناسد سوره مبارکه محمد (ص) را قرائت کند و در این سوره آیاتی وجود دارد که حال منافقین و کفار را بیان می‌کند که این یعنی دشمنان اهل بیت(ع) وقتی در حال براندازی بودند در ردیف منافقین و کفار قرار داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به تغییر نگرش و انحراف تفکر برخی جریانات سیاسی از دوران انقلاب تا عصر کنونی، عنوان کرد: هدف از نازل شدن این سوره مبارکه، بیان اهداف جهاد با دشمنان دین است و در این سوره سه هدف در جهاد با دشمنان مشخص شده است.

وی یادآور شد: در عرصه سیاست نظام مسئله‌ای با عنوان حمایت از حقوق مظلومان داریم که بعضی از جریانات، این موضوع را به چالش می‌کشند.

خطیب جمعه مشهد ادامه داد: این قضیه در حدی مطرح می‌شود که زمان امام راحل کسی جرئت بیان این حرف‌ها را نداشت اما هم‌اکنون این مسئله در حد زمزمه نیست و رسماً در حرف‌ها مطرح و به یک نوع تفکر بدل شده و این در صورتی است که بنا به تأکید قرآن ما موظف به جهاد برای مقابله با کفار و دشمنان دین هستیم.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: دشمنان می‌خواهند نسل فلسطین را نابود کنند و در رسیدن به اهداف خودشان نه تنها آدم‌کشی بلکه بچه‌کشی و تجاوزها انجام می‌دهند و لجن‌ترین جانوران را مثل تکفیری‌ها بر جان مردم می‌اندازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: بسیاری از جناح‌های سیاسی ما در دست کسانی است که متخصص علوم جامعه لیبرالی هستند؛ با این نگاه ما مسلمان هستیم و جامعه شیعی داریم که ضد جامعه لیبرالی است.

وی تأکید کرد: از روز اول انقلاب تا به امروز که این افراد نفوذ داشتند با ما درگیر بودند، چراکه نظریه‌های این افراد با سوره قرآن تطبیق پیدا نمی‌کند و از آنجا که جامعه ما ولایی است نمی‌توانیم نظریات تحریفی را بپذیریم.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان داشت: در قرآن برای برخورد با دشمنان اسلام حمایت خدا و پاداش آمده است و نمونه این موضوع را می‌توانیم ببینیم که تمام اطراف ما جنگ‌هایی است که استکبار به وجود آورده، اما ایران اسلامی از آرامش بهره‌مند است.

خطیب جمعه مشهد متذکر شد: در ۳۶ سال عمر انقلاب تابلوی بلند و بالای حمایت خدا را می‌توان دید و بنا به فرمایش قرآن خداوند در جنگ شما را حمایت می‌کند و با این دید دشمن آن نیست که فقط تحریم و تهدید به گزینه نظامی کند، بلکه در داخل کشور نیز دشمنانی وجود دارد و اقداماتی که انجام می‌دهند اهانت به پیامبر(ص) و تعالیم ایشان است و آنها اسلام را سبک می‌گیرند.

وی اظهار کرد: افرادی در کشور هستند که در حالی که در جنگ حضور نداشتند و شهید نداده‌اند می‌آیند برای شهدا حرف می‌زنند و به تعبیر قرآن این افراد منافق هستند و حتی با دشمن می‌بندند و ارتباط پنهانی با دشمن دارند، به طوری که در مدت یک سال افراد غیرمسئول به کشورهای اروپایی می‌روند و دست پنهان دشمن در کشور می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با تأکید بر اینکه خداوند دو تابلو قرار داده که یکی از اهل بیت(ع) و دیگری از دشمنان هستند، بیان کرد: دنباله کردن اهل بیت(ع) تنها اشک باریدن نیست و اهل بیت(ع) در هر زمانی یک موضع خاصی دارند و باید از مواضع‌ آنها نیز تبعیت کنیم و نباید گوش به حرف عده‌ای داد که می‌گویند دین را ابزار سیاست می‌کنند خیر این گونه نیست؛ دین برای ما تعیین‌کننده سیاست است و نمی‌شود که به عنوان مسلمان در برابر سیاست بی‌تفاوت بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن