دیدبان
رویکرد مثبت ظریف و عراقچی در دور جدید مذاکرات هسته ای

حذف سیروس ناصری از مشاوران تیم هسته ای

حذف سیروس ناصری از مشاوران تیم هسته ای

دیدبان: گفته می شود دو نفر از مشاوران پشت صحنه تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان کنار گذاشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، گفته می شود بر اساس جمع بندی های صورت گرفته در وزارت خارجه و برخی شوراهای نظارتی و اجرایی و همچنین اتفاق نظر تیم مذاکره کننده هسته ای، سیروس ناصری و محمدرضا البرزی دو نفری هستند که تاکنون در فرایند مشاوره پشت صحنه تیم ایرانی قرار داشتند از این پروسه حذف شدند.

برخی منابع معتقدند برخی ساییده گی هایی که در دوران مذاکرات از سوی تیم مذاکرات در مورد خطوط قرمز صورت گرفته با مشاوره هایی بوده که از سوی ناصری و البرزی ارایه شده است.

همچنین یک منبع وابسته به تیم سابق هسته ای در این زمینه به پارس خبر داد: متن اولیه ای که تیم ایرانی نوشته و با طرف غربی در میان می گذارد نویسنده اولیه اش ناصری و البرزی هستند.

گفته می شود معرفی این دو نفر به تیم هسته ای از سوی یک مقام اجرایی بوده که اکنون با مخالفت جدی محمدجواد ظریف و عباس عراقچی روبرو شده است. عراقچی و ظریف در رویکردی مثبت بر این باورند که در دور جدید مذاکرات بایستی تمرکز خود را بر بحث تحریم قرار داده و مانع از طرح موضوعاتی شوند که بهانه گیری و «دبه درآوردن» آمریکایی ها را بیشتر می کند.

سیروس ناصری و محمدرضا البرزی در مذاکرات هسته ای سالهای 82 تا 84 در کنار حسن روحانی قرار داشتند.

سیروس ناصری بازرگان صنعت نفت و دیپلمات سابق یرانی است. پیشتر نماینده ایران در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو و عضو تیم ایرانی مذاکرات قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت نیز بوده‌ است. ناصری که نایب رئیس هیئت مدیرهٔ شرکت کیش اورینتال بوده‌است، در مقطعی با اتهام دریافت رشوه به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار در قراردادهای نفتی مواجه شد. وی در دوران محمود احمدی نژاد از کشور خارج شود و در وین اقامت گزیند و تا سال ۱۳۹۲ که به ایران بازگشت.

محمدرضا البرزی نیز پیشتر سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو، مدیرکل سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه ایران در دوران توسعه سیاسی و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در زمان حسن روحانی بوده ‌است. او همچنین معاونت پژوهش‌های روابط بین‌الملل مرکز تحقیقات استراتژیک را در کارنامه دارد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن