دیدبان

روانچی: امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد

روانچی: امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، انریکه مورا مدیر کل سیاسی و امنیتی وزارت امور خارجه اسپانیا در ملاقات با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با ابراز خرسندی از روند مذاکرات ایران و ۱+۵ اظهار داشت: اسپانیا با دقت و علاقه مندی این مذاکرات را دنبال می کند.

وی که به دعوت مدیر کل غرب اروپای وزارت امور خارجه به کشورمان سفر نموده است، افزود: اسپانیا علاقه مند است با ایران در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی مشورت های سیاسی داشته باشد.

تخت روانچی نیز ضمن با اهمیت خواندن نقش اسپانیا در اروپا اظهار داشت: ایران با جدیت مذاکرات با ۱+۵ را ادامه خواهد داد و هیئت ایرانی امیدوار است تا زمان تعیین شده ۱۱ تیرماه به نتیجه برسد.

وی با اشاره به علاقه مندی دو کشور در توسعه روابط، سفر اخیر دکتر ظریف به اسپانیا و ملاقات وی با مقامات اسپانیایی را در توسعه روابط، مهم ارزیابی کرد.

انریکه مورا همچنین با همتای خود، ابوالقاسم دلفی مدیر کل غرب اروپا ملاقات کرد.

مدیر کل غرب اروپا بر ضرورت بهره برداری از زمینه ها و فرصت های همکاری دو کشور تاکید نمود.

مورا با اشاره به ملاقات های سازنده رئیس جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر اسپانیا و همچنین دیدارهای وزرای امور خارجه دو کشور اظهار داشت: اسپانیا به دنبال تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران و تقویت گفت‌وگوی سیاسی در همه زمینه های دو جانبه و مسائل منطقه‌ای است.

مقام اسپانیایی افزود: اسپانیا از رویکرد مشترکی با جمهوری اسلامی ایران در مقابله با افراطی گری و مبارزه با تروریسم برخوردار است و روابط با ایران در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای اسپانیا مهم است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن