دیدبان

بذرپاش: استراتژی هیئت‌رئیسه «نه»به استیضاح است

بذرپاش: استراتژی هیئت‌رئیسه «نه»به استیضاح است

به گزارش دیدبان به نقل از خبرگزاری دانشجو ، مهرداد بذرپاش در رابطه با استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به تغییر آیین نامه استیضاح ها در هیئت رئیسه مطرح می شود و پس از آن به کمیسیون ارجاع داده می شود و وزیر با حضور در کمیسیون به سوالات استیضاح کنندگان پاسخ می دهد اگر استیضاح کنندگان از سوالات وزیر قانع شدند و تعداد امضاها از ۱۰ امضا کمتر نشود هفته بعد از حضور وزیر در کمیسیون استیضاح توسط هیئت رئیسه اعلام وصول و هفته بعد از آن وزیر باید جهت استیضاح در صحن علنی حاضر شود.



وی افزود: اکنون دو استیضاح وزیر در هیئت رئیسه مطرح است که یکی وزیر نیرو است و دیگری وزیر آموزش و پرورش که وزیر نیرو با رئیس جمهور به خراسان شمالی سفر کرده است و این هفته در کمیسیون نمی تواند حضور داشته باشد و حضورش به هفته بعد موکول می شود.



بذرپاش بیان کرد: هیئت رئیسه نمی تواند طرح استیضاح وزرا را معطل نگه دارد.



وی همچنین در رابطه با استیضاح زنگنه نیز گفت: استیضاح زنگنه هنوز در هیئت رئیسه مطرح نشده است و تنها امضاهایی جمع آوری شده است.



بذرپاش در رابطه با تعداد امضاهای استیضاح وزیر نفت بیان داشت: من از تعداد امضاها اطلاعی ندارم اما می دانم افراد بسیاری این طرح را امضا کردند.



عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: در قرائت و اعلام وصول ها هیئت رئیسه دقت بیشتری داشته باشد و این دقت نیز باید در این زمینه باشد چرا که آئین نامه چند ماه گذشته اصلاح شده و از این پس کمیسیون تخصصی نیز از نحوه استیضاح ها مطلع خواهد شد طبق روال گذشته زمانی که استیضاح ها مطرح می شود کمیسیون های تخصصی از موضوع بی اطلاع بودند و این امر نیز در جهت کمک هیئت رئیسه مجلس به وزرا انجام می پذیرد و کمیسیون هایی که می توانند بهتر در این زمینه کمک کنند کمیسیون های تخصصی هستند.



بذرپاش گفت: مدت هاست که استیضاح وزیر آموزش و پرورش و نیرو در هیئت رئیسه مطرح بوده است و نزدیک به ۸ ماه است که در هیئت رئیسه مطرح شده است و ۴ استیضاح دیگر نیز در هیئت رئیسه مطرح شده اند و تلاش اعضای هیئت رئیسه در سال آخر این است که با تشکیل جلسات متعدد میان وزرا و نمایندگان مشکلات نمایندگان را حل و فصل کنند. وزیر مسکن نزدیک به پنج ماه است که به هیئت رئیسه ارجاع داده شده است وزیر صنعت معدن و تجارت نیز همچون وزیر مسکن چندین ماه است که به هیئت رئیسه ارجاع داده شده است وزیر نیرو طراحانش بسیار اصرار دارند که این استیضاح انجام شود.



وی گفت: استیضاح آخرین مرحله برای حل مشکلات است و اگر به نتیجه نرسیم استیضاح را مطرح می کنیم و هیئت رئیسه استراتژی اش این بوده است که نه به استیضاح را دنبال کند اما در برخی جاها که فشار بسیار بالا می رود و وزیر نمی تواند نمایندگان را قانع کند هیئت رئیسه طبق آئین نامه مجبور به اعلام وصول استیضاح می شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن