دیدبان
انتقاد شدید نماینده ارومیه از وزرای صنعت و تعاون:

نعمت زاده و ربیعی نمی دانند در مملکت چه می گذرد

نعمت زاده و ربیعی نمی دانند در مملکت چه می گذرد

دیدبان: نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکارنیوز با اشاره به واردات بی رویه سیگار به داخل کشور و قاچاق انواع سیگار تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر ۳۵۰ نوع سیگار قاچاق در کشور وجود دارد که این سیگارها چندین ضرر برای مملکت و ملت ایران دارد.

وی با تاکید بر اینکه به خطر انداختن سلامتی جامعه اولین ضرر آن است، افزود: افزایش بیکاری جوانان و ورشکست کردن تولیدات داخلی از دیگر ضررهای آن است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات بی رویه باعث شده از ظرفیت کارخانه ها و شرکت دخانیات داخل کشور استفاده نشود، گفت: بسیاری از کارخانه ها و دخانیات استانها و شهرستانها از حداقل ظرفیت خود استفاده می کنند و این امر باعث می شود از سرمایه موجود کشور استفاده نشود و جوانان جویای کار پشت درب کارخانه ها بمانند.

قاضی پور در همین زمینه به استفاده ۱۰ درصدی از ظرفیت دخانیات استان حوزه انتخابیه اش اشاره کرد و گفت: این وزرا باید پاسخ دهند که چرا از ظرفیت دخانیات استان آذربایجان غربی تنها ۱۰ درصد استفاده می شود. چرا با واردات بی رویه، کمر تولیدات داخلی را شکستند؟

وی با انتقاد از عدم اجرای برنامه پنجم توسعه از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: چرا این وزیر قانون موجود در این زمینه و توازن مصرف و تولید را اجرا نکرد.

نماینده ارومیه با انتقاد شدید از عملکرد محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص واردات بی رویه سیگار و قاچاق آن به داخل کشور گفت: ظاهرا این ۲ وزیر خواب هستند و نمی دانند در وزارتخانه آنها و مملکت چه می گذرد. اگر روند به همین صورت ادامه یابد، نمایندگان از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهند کرد و ضمن دادن تکرات لازم، از این وزرا در مجلس و کمیسیونهای تخصصی سوال خواهند کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن