دیدبان

سوءاستفاده از عکس نمایه زنان و دختران در تلگرام+ تصویر

سوءاستفاده از عکس نمایه زنان و دختران در تلگرام+ تصویر

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، با تغییر فضای ارتباطی و افزایش شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه برخی نکات نیز باید مورد توجه کاربران در استفاده از این ابزارهای نوین قرار بگیرد. که در ادامه یکی از نکاتی که اخیراً باید بیشتر مورد توجه کاربران شبکه‌ اجتماعی تلگرام باشد می‌آید:

شکلک و برچسب (استیکر) یکی از پرکاربردترین ابزارهای ارتباطی در جذاب ساختن پیام‌های نوشتاری است که بین مخاطبان شبکه‌های اجتماعی تبادل می‌شود؛ اما استفاده از این برچسب‌ها (استیکر) در شبکه‌ اجتماعی تلگرام قابلیت‌های خاصی نیز دارد، یکی از این قابلیت‌ها تبدیل عکس دلخواه فرد به یک برچسب (استیکر) است؛ آنهم فقط در چند ثانیه!

اما این قابلیت برای زنان و دختران عضو شبکه‌ اجتماعی تلگرام که تصویر چهره خود را به عنوان عکس نمایه انتخاب کرده‌اند دردسر ساز شده است.

اخیراً برخی افراد با سوءاستفاده از تصاویر نمایه (پروفایل) زنان و دختران و اضافه کردن نوشتارهای مختلف کنار آن اقدام به ساخت برچسب‌‌های (استیکر) غیراخلاقی از این تصاویر می‌کنند.

برچسب‌هایی که براحتی کپی و بدون توجه به پیامدهای پیشرو برای افراد حقیقی در مدت زمان کوتاهی به تعداد بسیار گسترده بازنشر می‌شود.




وایبر یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پیام‌رسان‌ رایگان تلفن‌همراه در بین کاربران ایرانی بود که ایجاد اختلال و کندی آن موجب افزایش استفاده و محبوبیت پیام‌رسان تلگرام در ایران شده است.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟