دیدبان

کشتن فرمانده سعودی، با اطلاعات دقیق ایران انجام شد!

کشتن فرمانده سعودی، با اطلاعات دقیق ایران انجام شد!

دیدبان: فرمانده نیروی هوایی عربستان، محمد بن احمد الشعلان، در یک حمله موشکی در منطقه خمیس مشیط عربستان کشته شد.

به گزارش افکارنیوز؛ این حمله در تاریخ ۶ ژوئن اتفاق افتاد اما کشته شدن او با پنهان کاری های صورت گرفته در روز چهارشنبه اعلام شد.

دبکافایل می نویسد که اعلام دیرهنگام مرگ او، سوالات زیادی را برانگیخته است. مرگ او تنها در یک بیانیه خلاصه و مفید اعلام شد: «فرمانده نیروی هوایی سلطنتی عربستان، محمد بن احمد الشعلان روز چهارشنبه در سفری کاری به خارج از قلمروی پادشاهی بر اثر حمله قلبی درگذشت.»

حتی تاریخ تشییع جنازه او اعلام نشد و هیچ اطلاعات بیشتری از سفر کاری او و اهداف وی از این سفر نیز دراختیار رسانه ها قرار نگرفت.

دبکافایل به نقل از منابع نظامی خود گزارش می دهد که حمله موشکی حوثی ها،سعودی ها را گرفتار کرده است. تنها واکنش عربستان، از پایگاه نظامی آمریکا انجام می گیرد. آمریکا،موشک هایی را برای حفاظت از واحدهای عملیات ویژه و مبارزه با هواپیماهای بدون سرنشین القاعده عربستان، در خمیس مشیط مستقر کرده است. اما با اغاز جنگ داخلی یمن، این پایگاه و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی آن، اطلاعات مربوط به تحرکات و اهداف حوثی ها را در اختیار عربستان قرار می دهند.

به ادعای منابع نظامی دبکافایل، حوثی ها، اطلاعات دقیق را در مورد مکان استقرار ژنرال سعودی، محمد بن احمد الشعلان را از ایران دریافت کرده و آن را مورد هدف قرار داده اند. با استفاده از این اطلاعات آنها توانستند در یک حمله سه ساعته، محل زندگی او و اشیانه های هواپیماها را هدف قرار دهند.

این ادعا در حالی مطرح می شود که ایران بارها، دخالت در اوضاع یمن را تکذیب کرده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن