دیدبان
ریابکوف:

تحریم ها علیه ایران ابتدا تعلیق و سپس لغو می شوند

تحریم ها علیه ایران ابتدا تعلیق و سپس لغو می شوند

دیدبان: خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه مدعی شد که ایران و و روسیه برای انتقال مواد هسته ای و اورانیوم غنی شده به خارج از کشور توافق کرده اند.

به گزارش افکارنیوز؛ معاون وزیر امور خارجه روسیه، سرگئی ریابکوف گفته است که «ایران و روسیه به یک توافق برای انتقال اورانیوم به روسیه نزدیک شده اند.»

ریابکوف همچنین گفته است که ورود وزیران امور خارجه برای از بین بردن تفاوت ها ضروری به نظر می رسد.

به گفته وی، پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات روز جمعه حاصل شد. وی موضوع قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را یکی از موضوعاتی عنوان کرد که پیشرفت قابل ملاحظه ای در مذاکرات بر سر آن به دست آمده است. وی گفت: «شش کشور و ایران موفق به حصول پیشرفت در موضوع قطعنامه های شورای امنیت و لغو تحریم ها شده اند.»

او افزود که «امیدها برای رسیدن به توافق در تاریخ ۳۰ ژوئن افزایش یافته است ... و با توجه به متن پیش نویس، پیشرفت خوبی در متن اصلی و ضمایم به دست آمده است.»

ریابکوف تاکید کرد: «سرعت لغو تحریم ها علیه ایران باید قابل قبول باشد ... رژیم تحریم های سابق علیه ایران ابتدا به حالت تعلیق درآمده و بسته به ارزیابی آژانس از اقدامات تهران، لغو خواهد شد.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه از تلاش کشورش برای رایزنی با کشورهای ۵+۱ به منظور لغو تحریم های تسلیحاتی علیه ایران خبر داد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن