دیدبان
رحیم پورازغدی:

عده‌ ای می‌گویند برای اقتصادمان، شرف ملت را فعلاً قلم بگیریم

عده‌ ای می‌گویند برای اقتصادمان، شرف ملت را فعلاً قلم بگیریم

به گزارش دیدبان، محمدحسن رحیم‌پور‌ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در کنفرانس نقش مدیریت انقلاب اسلامی در هندسه قدرت جهانی که صبح پنجشنبه در دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار داشت: با انقلاب اسلامی یک موج جهانی اتفاق افتاد و غرب بر همین اساس اعلام کرد که باید این موج را مدیریت کنند.

وی افزود: همه تحلیلگران غربی پیش‌بینی می‌کردند که در قرن ۲۱ به همه جنبش‌ها سکولاریزه خواهند شد و دین و مذهب رو به زوال خواهد رفت اما با وقوع انقلاب اسلامی همه چیز بر عکس شد و هیچکس چنین فضایی را پیش‌بینی نمی‌کرد.

رحیم‌پورازغدی تصریح کرد:

برخی مسئولان ما در طی این ۳۵ سال از تکرار و بازگو کردن برخی سخنان امام درباره صدور انقلاب مضطرب می‌شوند

امروز در کشورهای اسلامی پیوند دولت و ملت دچار چالش شده است و این از امواج انقلاب اسلامی است البته دشمنان تلاش می‌کنند با لباس تکفیر و داعش امواج انقلاب اسلامی را از بین ببرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امام به مبارزه آشتی‌ناپذیر با استکبار جهانی معتقد بود، گفت: اما برخی مسئولان ما در طی این ۳۵ سال از تکرار و بازگو کردن برخی سخنان امام درباره صدور انقلاب مضطرب می‌شوند. سخنان امروز برخی مسئولین تازگی ندارد و در زمان امام نیز این سخنان گفته می‌شد.

وی در همین رابطه گفت: در آن زمان بازرگان می گفت ما در انقلاب شعار آزادی داشتیم و نه شعار مرگ بر آمریکا. این شعار را امام در واکنش به کمونیست‌ها اعلام کرد. این در حالی است که امام از همان سال ۴۱ گفت که اسرائیل باید از بین برود و گفت در تمام جهان منفورتر از رئیس‌جمهور‌ آمریکا در بین ملت ما وجود ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تصریح کرد: عده‌ای می گویند ما اول باید اقتصاد خود را حل کنیم بعد اگر تحریم نبودیم و مشکلاتی وجود نداشت در صحنه بین‌الملل وارد شویم اما

بازرگان می‌گفت حرف ما این بود که اول ایران بعد از آن اسلام اما امام می‌گفت اول اسلام و بعد از آن ایران و البته تنها کسی هم که ایران را نجات داد همان امامی بود که می‌گفت اول اسلام

امام می‌گوید مسئولان ما بدانند انقلاب ما محدود به ایران نیست.

رحیم‌پورازغدی گفت: بازرگان می‌گفت حرف ما این بود که اول ایران بعد از آن اسلام اما امام می‌گفت اول اسلام و بعد از آن ایران و البته تنها کسی هم که ایران را نجات داد همان امامی بود که می‌گفت اول اسلام. در آرمان‌های بازرگان سقوط شاه وجود نداشت. اینان به امام پیغام دادند که شعار مرگ بر آمریکا افراطی است و اصلا عملی نیست و باید سلطنت و شاه باشد و در کنار آن نظام پارلمانی نیز وجود داشته باشد اما امام در جواب گفت نه شاه و نه سلطنت نباید بمانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مسئولین همیشه در این خطر هستند که به خاطر منافع شخصی هزینه جهانی مبارزه با ظلم را انجام ندهند،‌ گفت: امام می‌فرمایند مسئولان ما بدانند انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب جهان اسلام است و اگر لحظه ای مسئولین را مسائل مادی منحرف کند خطر بزرگ و خیانتی سهمگین در پی خواهد داشت.

وی تأکید کرد: اگر مسئولین به خاطر تحریم بگویند کاری به مسائل جهانی و مبارزه در آن نداریم خیانتی بزرگ است. ما باید با وجود مشکلات اقتصادی در سطح جهان مبارزه کنیم.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه آمریکا تا نابودی کامل ما عقب نمی‌نشیند، گفت: هنوز برخی مسئولان به این سخن امام باور پیدا نکرده‌اند که آمریکا تا ما را کاملا نابود نکند و انقلاب ما را از بین نبرد دست برنمی‌دارد. امام فرمود که آمریکا باید بداند ملت و

هنوز برخی مسئولان به این سخن امام باور پیدا نکرده‌اند که آمریکا تا ما را کاملا نابود نکند و انقلاب ما را از بین نبرد دست برنمی‌دارد

خمینی تا نابودی کامل منافع آمریکا آنها را راحت نخواهد گذاشت و تا قطع دو دست آمریکا به مبارزه خدایی ادامه خواهد داد.

وی افزود: بعضی مسئولین که می‌گویند کمبودهای اقتصادی وجود دارد و برای رفع آن باید بر روی مسئله شرف ملت قلم گرفت، بدانند اگر شرف را کنار بگذاریم شکم‌هایمان سیر نخواهد شد و آن موقع است که گرسنه واقعی خواهیم بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ملت ما نشان داده است که برای شرف خود کمبودها را تحمل می‌کند، گفت: بعضی به زندگی راحت به جای زندگی آبرومندانه معتقدند اما امام می‌گوید ما هر چه ضربه می‌خوریم از این فکر است که تصور می‌کنند همه چیز دست غرب است. فکر آقایی آمریکا ما را نابود می‌کند و نه خود آمریکا و اینکه می‌گویند آب خوردن ما هم دست آمریکا است ما را نابود می‌کند.

رحیم‌پور با بیان اینکه انقلاب اسلامی مفهوم جدید قدرت را در سطح جهان اعمال کرد، گفت:‌ در ابتدای انقلاب هیچ قدرتی با ما همراه نبود و انقلاب اسلامی بین دو قطب جهانی و علیه آن دو قطب تشکیل شد و امروز خود به یک بلوک قدرت تبدیل شده است. قدرت نرم‌افزاری بعد از انقلاب ما در سطح جهان مطرح شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه غرب با تقسیم‌بندی

وقتی کسی می‌گوید آب خوردن ما هم دست آنان است یعنی هر آنچه آنان درباره ما می‌گویند را پذیرفته است

ملت‌ها به توسعه یافته و عقب‌افتاده هویت ملت‌ها را تعیین کرد، گفت: وقتی کسی می‌گوید آب خوردن ما هم دست آنان است یعنی هر آنچه آنان درباره ما می‌گویند را پذیرفته است. وقتی غرب چنین تقسیم بندی می‌کند اولین نتیجه‌ای که به دست می‌آید این است که آنان که توسعه یافته‌اند می‌توانند در کار ما دخالت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: گفتمان توسعه یعنی مشروع کردن مداخلات صاحبان قدرت، ثروت و استعمارگران برای قالب ریزی مجدد در کشورها بر اساس هنجارها و منافع نظام سرمایه‌داری است. برخی می‌گویند یکی دیگر از آثار این تقسیم‌بندی‌ها توجیه نابرابری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: آنچه که این نوع نگاه را بر هم زد و مقابل آن ایستاد امام و انقلاب اسلامی ما بود که تعبیر مستکبر و مستضعف را به کار برد.

رحیم‌پورازغدی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه دانشگا‌های ما این است که جهان امروز را با دید واقع‌بینانه تحلیل کنند و کاملا ایدئولوژیک برای آن برنامه بچینند. یعنی در تحلیل رئالیست باشند و برای ترسیم جهان فردا ایدئالیست.

منبع: فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن