دیدبان

دیدار مهمان‌پرست با مقامات لیتوانی

دیدار مهمان‌پرست با مقامات لیتوانی

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، رامین مهمان‌پرست، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان و سفیر آکردیته کشورمان در لیتوانی روز پنجشنبه در «ویلینیوس» با «نریس گرماتاس»، معاون وزیر خارجه لیتوانی دیدار و گفت‌و گو کرد.

مهمان‌پرست با اشاره به روابط خوب سیاسی دو کشور، بر لزوم ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی فی مابین تاکید کرد.

سفیر آکردیته ایران در لیتوانی در این دیدار به ظرفیت‌های فراوان ۲ کشور برای همکاری در زمینه تبادل محصولات کشاورزی محصولات پتروشیمی، ماشین آلات، فناوری اطلاعات و دیگر زمینه‌های مورد علاقه اشاره کرد.

وی در ادامه به تشریح وضعیت خاورمیانه و فعالیت گروه‌های تروریستی به ویژه گروه تروریستی داعش پرداخت و به نقش ایران در مقابله جدی با آن و تناقض در برخورد کشورهای مدعی مخالف تروریسم در حمایت از این گروه‌ها در سوریه و ادعای مقابله با آنها در عراق اشاره کرد.

مهمان‌پرست وضعیت فاجعه انگیز در ابعاد انسانی در یمن را برای طرف لیتوانیایی تشریح و بر لزوم جلوگیری از کشتار مردم بی‌گناه توسط برخی کشورهای منطقه تاکید کرد و افزود: همه کشورها در این زمینه مسئولیت دارند و گفت‌و گوهای سیاسی تنها راه‌حل مشکلات مردم منطقه به ویژه در یمن، بدون دخالت کشورهای خارجی است.

نریس گرماتاس نیزر در این دیدار ضمن اظهار رضایت از روابط خوب موجود، بر ادامه رایزنی‌های سیاسی و ارتقاء آن به سطح وزرای خارجه و معاونین وزیر خارجه دو کشور ابراز تمایل کرد.

معاون وزیر خارجه لیتوانی تاکید کرد: گفت‌وگوهای سیاسی بین گروه‌های مردمی بهترین راه‌حل بحران‌های منطقه خاورمیانه است و هیچ راه‌حل نظامی برای این بحران‌ها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: همانطور که گفتید این مردم هستند که باید برای آینده خود تصمیم بگیرند.

مهمان‌پرست در ادامه دیدارهای خود با مقامات لیتوانیایی با معاون وزیر کشاورزی، رئیس گروه دوستی پارلمانی لیتوانی و ایران، رئیس اتاق بازرگانی لیتوانی و مدیر کل دایره جهانگردی لیتوانی به طور جداگانه ملاقات‌هایی را انجام داد.

ملاقات با وزیر فرهنگ و معاون وزیر انرژی و مدیرکل منطقه‌ای نیز طی اقامت سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویلینیوس از سوی وزارت خارجه لیتوانی سازمان‌دهی شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن