دیدبان
بذرپاش همایش«به غرب باج نمی دهیم» مطرح کرد:

تشریح نقشه های آمریکا پشت پرده مذاکرات+ عکس

تشریح نقشه های آمریکا پشت پرده مذاکرات+ عکس

به گزارش دیدبان به نقل از اسنا، همایش دانشجویی مردمی «به غرب باج نمی‌دهیم» به همت بسیج دانشجویی ، دفتر امام جمعه ی کرج و سایر تشکل های مردمی عصر دیروز در کلانشهر کرج برگزار شد.

مهرداد بذرپاش که سخنران این همایش بود طی سخنانی به تحلیل مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ پرداخت و اظهار داشت: ما از زمان دولت دکتر مصدق در تحریم هستیم و تاکنون سه نسل تحریم علیه ایران اعمال شده است.

 


وی افزود:‌ حال این پرسش مهم مطرح می‌شود که چگونه تحریم نسل سوم فشار بیشتری بر اقتصاد ایران و مردم ما وارد کرده است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر امروز شما در تمام جهان یک مقایسه‌ای را انجام دهیم به این نتیجه می‌رسیم که دستگاه‌های سانتریفیوژ جزو مهم‌ترین کالاهایی است که توسط غربی‌ها در لیست تحریم قرار دارد اما جوانان ایران از جمله شهید مصطفی احمدی‌روشن طی یک دوره سه ساله محدود توانستند تعداد سانتریفیوژهای ایران را از یک عدد ناچیز به ۱۱ هزار و بعد ۱۹ هزار سانتریفیوژ افزایش دهند.

بذرپاش گفت: حال این سؤال مطرح می‌شود که چگونه در اوج تحریم‌ها و نظارت‌ها ما می‌توانیم ۱۹ هزار سانتریفیوژ خریداری کرده و یا خودمان در داخل تولید کنیم اما برای واردات یک داروی چرک‌خشک‌کن ساده عاجز می‌شویم.

 

 

وی با اشاره به روند پرونده هسته‌ای ایران گفت: برای پاسخ به این سؤال مهم باید فرایند سال‌های اخیر را به درستی بررسی کنیم از سال ۸۴ تا ۸۷ به نوعی اوج یافتن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان بود.

این نماینده مجلس گفت: ما در سال ۸۷ چرخه دانش هسته‌ای را تکمیل کرده و به غنی‌سازی اورانیوم تا ۲۰ درصد رسیده بودیم در آن تاریخ خاویر سولانا از طرف کشورهای غربی طرحی را برای ما آورد که مورد قبول ایران قرار گرفت. وی قرار بود برای تدوین جزئیات دوباره به ایران سفر کند اما دیگر هیچگاه با ما وارد مذاکره نشد.

بذرپاش اظهار داشت: این شرایط تا سال ۸۸ و برگزاری انتخاب ریاست جمهوری ادامه یافت تا اینکه فتنه‌ای بزرگ با عده‌ای به کشور تحمیل کرده و فصلی نوین در تاریخ ایران گشوده شد.

 


وی تصریح کرد: در شرایطی که غربی‌ها آماده مذاکره و توافق با ایران بودند ناگهان فتنه‌ای بزرگ به راه افتاد و رویکرد غربی‌ها بلافاصله تغییر کرد به صورتی که دو هفته بعد از انتخابات اوباما نخستین واکنش را نشان داد و گفت دولت ایران مشروعیت ندارد و دیگر با آن مذاکره نمی‌کنیم. چندی بعد نیز وزیر دفاع آلمان و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تیر آخر را زده و گفتند تا مردم ایران در خیابان‌ها هستند باید تحریم‌های سنگینی را اعمال کنیم تا حکومت ایران در برابر جنبش سبز سر تعظیم فرود آورد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در آن مقطع عده‌‌ای از ایران به خارج از کشور سفر کرده و مدام به سناتورهای آمریکایی می‌گفتند ایران را تحریم کنید لذا غربی‌ها وارد فاز جدیدی از تحریم‌ها علیه ما شدند.

 


وی ادامه داد:‌ این روند ادامه داشت تا سال ۸۹ و اعمال قطعنامه ۱۹۲۹ و بعد پنج قطعنامه دیگر علیه ایران. در این دوره بود که عده‌‌ای به کشور خیانت کردند اطلاعات حساس هسته‌ای را به غربی‌ها فروختند. جزئیات سری کشور را لو دادند کار را به جایی رساندند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارشی را منتشر و نام ۱۰ دانشمند هسته‌ای را بیان کرد که میان آن ۱۰ نفر تاکنون ۴ نفر از جمله شهید مصطفی احمدی‌روشن ترور شده و به شهادت رسیدند.

این نماینده مجلس در ادامه به بیان اشتباهات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پرداخت و گفت:‌ در ژنو پنج خطای راهبردی مرتکب شدند نخست اینکه هول شدند و به دشمن پیام دادند که ما وامانده‌ایم، دوم سیاه‌نمایی کردند، سوم در مذاکرات تعادل را رعایت نکردند، چهارم خطوط قرمز را به درستی تعیین و رعایت نکرده و پنجم ظرفیت‌های داخلی را نادیده گرفتند.



بذرپاش ادامه داد: ظرفیت‌های مهم داخلی از جمله مجلس شورای اسلامی، منتقدان دلسوز و نیروهای مؤمن ولایی را با الفاظی زشت خطاب قرار داده و تحقیر کردند و نتیجه این پنج خطای راهبردی تنظیم یک صفحه توافق پر از غلط در لوزان بود.

وی تأکید کرد: مردم و تیم مذاکره‌کننده باید هوشیار باشند آمریکایی‌ها نقشه‌های دیگری برای ما طراحی کرده و در حال حاضر مذاکرات هسته‌ای تنها ظاهر قضیه است و اهداف پشت پرده اهمیت بیشتری دارد.

نماینده تهران در مجلس در ادامه با بیان اینکه در پشت پرده مذاکرات هسته‌ای آمریکایی‌ها چند نقشه برای ما طراحی کرده‌اند، گفت: نقشه شماره یک در وین ۳ اجرا شد. در آن تاریخ و در حین مذاکرات ایران با ۱+۵ ناگهان وزیر خارجه قطر و سعودفیصل خبیث وزیر خارجه وقت عربستان در حاشیه مذاکرات حضور یافته با جان‌کری گفت‌وگوهای مفصلی انجام دادند و بلافاصله قیمت نفت از حدود ۱۰۰ دلار به ۴۷ دلار کاهش یافت.

بذرپاش تصریح کرد: نتیجه این کاهش شدید قیمت نفت این بودکه اگر همین امروز تحریم‌ها را بردارند و ما فروش نفت خود را به شرایط عادی دو برابر امروز برسانیم باز هم حتی یک دلار درآمد نفتی کشور بیشتر نخواهد شد.

 

وی سپس با طعنه به مسئولان دولتی فعلی گفت: چطور می‌شود که هرگاه شما سرکار می‌آیید قیمت نفت به نصف و حتی یک دهم کاهش می‌یابد اما وقتی کنار می‌روید قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار می‌رسد اگر این اتفاق در زمان دکتر جلیلی می‌افتاد معلوم نیست چه اتهاماتی به تیم مذاکره‌کننده می‌زدید.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی سپس به نقشه دوم آمریکایی‌ها علیه منافع ایران اشاره کرد و گفت: نقشه دوم مربوط به PMD و به عبارتی نظارت بر فعالیت‌های نظامی ایران است. من به صراحت می‌گویم حتی ۱۰ درصد بندهای مربوط به نظارت در توافقات لوزان برای پرونده هسته‌ای نیست چرا که با این شرایط فعالیت‌های هسته‌ای ما عملاً پلمب شده است و دشمن به دنبال نفوذ به صنایع نظامی و موشکی ایران است.




بذرپاش نقشه سوم آمریکایی‌ها را استفاده از گروه‌های تروریستی و ناامن کردن منطقه توصیف کرد و گفت: امروز داعش با هدایت آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی و کارگری عربستان به دنبال تهدید نظامی ایران است و می‌خواهند درگیری را به مرزهای ایران برسانند.

وی افزود: آنهایی که یک روز شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دادند امروز باید جواب بدهند اگر ایران در موضوع سوریه کوتاه می‌آمد به طور قطع تهدیدهای نظامی تاکنون به مرزهای ما کشیده می‌شد.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن