دیدبان
قدرت الله علیخانی مطرح کرد:

به هاشمی ارادت دارم اما رهبری بر هاشمی مقدم است

به هاشمی ارادت دارم اما رهبری بر هاشمی مقدم است

به گزارش دیدبان به نقل از جهان، قدرت الله علیخانی معروف به شیخ قدرت و از نمایندگان مجلس ششم در گفت و گو با روزنامه شرق مدعی شده است که «پیش از انتخابات سال ٩٢ کوچه آنان، کوچه ورشکستگان سیاسی بود و پس از آن شرایط دگرگون شده است.»

وی با بیان اینکه من چشم‌بسته هوادار هیچ گروهی نبوده و نیستم، تاکید می کند: «اما اساسا جریان اصلاح‌طلب را بیشتر می‌پسندم. از زمان مرحوم حاج احمدآقا در اردوگاه چپ بودم و اکنون نیز هستم»

این نماینده مجلس ششم و چهره شاخص اصلاح طلبان در عین حال که موسوی خوئینی ها را استاد خود می داند اما این نکته را نیز یادآور می شود که رفاقت من با ناطق نوری باعث شد در سال ۷۶ به سمت او بروم.

هرچند علیخانی در این گفت و گو ادعا می کند که مرید هاشمی است و ارادتش به او نیز کاملا عقیدتی است، اما در پاسخ به این سوال که «هرکجا آقای هاشمی بایستد شما آنجا هستید؟» صراحتا اذعان می کند: «این‌طور هم نیست که چشم‌بسته بگویم هاشمی. نه، رهبری مقدم هستند.»

«شیخ قدرت» در بخش دیگری از این گفت و گو به اتفاقات مجلس ششم اشاره می کند و می گوید: «در مجلس ششم موسوی‌خویینی‌ها به من گفت می‌توانی به محسنی بگویی که برای رفتن من به خارج از کشور کمک کند؟»

نماینده مجلس ششم با دفاع از عملکردش در این مجلس خاطرنشان می کند: «هر اقدام من در مجلس ششم از جمله حمله به موسوی خوئینی ها براساس اعتقاد و دفاع از رهبری بود. از عملکردم در مجلس ششم عقب نشینی نمی کنم. شاهد بودید در مجلس از آقای خاتمی چقدر دفاع کردم. از اهانت به مهندس موسوی، سیدحسن آقا و آقای هاشمی دفاع کردم؛ جزء اعتقاداتم بود و پشیمان نیستم.»

علیخانی به انتقاد از عملکرد محمود احمدی نژاد نیز پرداخت و گفت: «احمدی‌نژاد برای نمایندگان ارزش قائل نبود، اصلا او ما را آدم حساب نمی‌کرد.»

وی در پاسخ به این سوال که چه شانسی برای احمدی نژاد برای بازگشت به عرصه قدرت قائل هستید می گوید: «احمدی‌نژاد دیگر نمی‌تواند رئیس‌جمهور شود اما قشر روستایی و ضعیف با اوست و در طبقاتی دیگر هوادارانی دارد و نمی‌توان منکر آن شد. »

هرچند علیخانی مدعی است که نمی خواهد فعلا در مورد دولت یازدهم صحبت کند اما همین عدم تمایل برای بررسی عملکرد دولت فعلی و بیان این جمله که «روحانی می توانست بهتر عمل کند» به خوبی نشان می دهد، شیخ قدرت اصلاح طلبان چندان دل خوشی از روحانی و کابینه اش ندارد.

علیخانی بر همین اساس می افزاید: «خیلی از وزرا در مقابل مجلس ضعف نشان دادند. بسیاری از استانداران و وزرا ضعیف هستند و به نمایندگان باج می‌دهند. از ترس نمایندگان نمی‌توانند مدیر انتخاب کنند و در بسیاری از موارد مدیران را نمایندگان انتخاب می‌کنند. »

چهره شاخص اصلاح طلبان طی دو دهه اخیر با اشاره به انتخابات مجلس دهم تاکید کرد: «شورای نگهبان کوتاه نمی‌آید و این مشخص است. با این روند فعلی بسیاری از نامزدهای انتخاباتی در هیأت‌های اجرائی رد‌صلاحیت می‌شوند.»

وی با تایید کاندیداتوری خودش برای انتخابات مجلس دهم، در پاسخ به این سوال که اگر رد صلاحیت شوید چه کاری انجام می دهید، می گوید: « چرا باید رد‌صلاحیت شوم؟ من دوبار رد‌صلاحیت شدم. در شورای نگهبان و هیأت اجرائی قزوین همه با من مخالف هستند. من دوبار رد شدم و به دستور آقا برگشتم اما من دلیلی برای ردشدن نمی‌بینم، اما اگر رد شوم به رهبری نامه می‌نویسم که چرا من را رد کردند؟ »

این چهره شاخص اصلاح طلبان در پایان و در رابطه با مذاکرات تنها به گفتن این جمله که «به نتیجه مذاکرات خوشبین نیستم» بسنده کرد و مدعی شد که «آقای ناطق دیگر در هیچ انتخاباتی حاضر نخواهند شد.»

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن