دیدبان
علیرضا زاکانی:

مؤسسه حفظ و نشر آثار در مقابل تحریف امام‌ ساکت نماند

مؤسسه حفظ و نشر آثار در مقابل تحریف امام‌ ساکت نماند

دیدبان: علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به بستر شکل‌گیری اشرافی‌گری و تبارسالاری در برخی از لایه‌های مدیریتی کشور اظهار داشت: واقع امر این است که منطق حضرت امام(ره) که برگرفته از اسلام راستین است هیچ نسبتی با تبارسالاری، گروه‌ گرایی، باندگرایی و اشرافی‌گری نداشت.

زاکانی ادامه داد: وقتی ما درباره حضرت امام(ره) صحبت می‌کنیم در واقع پیرامون یک کل صحبت می‌کنیم که تک تک اجزای آن در کنار هم به زیبایی یک نقش‌نمای فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد و حکایت‌گر انسان غیرمعصومی است که تا مرزهای عصمت گام برداشته است. 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امام(ره) با همه وجود خود اسلام را شناخت و خودش را منطبق بر یک الگوی تمام نمای اسلامی ساخت و آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی را نه تنها در باور که در مقام عمل پیگیری کرد و مصلح بزرگ شد، گفت: بنابراین وقتی شما درباره این امام صحبت می‌کنید درباره معلمی حرف می‌زنید که در عصر حاضر آنچه که اندوخته اسلامی است را برگرفته و با همه وجود در طبق اخلاص برای نسل امروز و فردا گذاشته است.

وی درباره تطابق عمل و اندیشه‌های امام (ره) در رفتار مسئولان تصریح کرد: من معتقدم ما فرسنگ‌ها در این زمینه دور هستیم و اسفناک‌تر اینکه مجموعه‌هایی که موظف هستند از این اندیشه پاسداری و به نشر و گسترش آن کمک کنند، خودشان در مقابل تحریف‌ها به دلیل مواجه سیاسی با گروه‌ها و جریانات، ساکت می‌مانند.

زاکانی با بیان اینکه مجموعه‌هایی که باید تلاش کنند تا نماد امام را آنگونه که بود برای نسل امروز و آینده به نمایش بگذارند در ظاهر مسیری را طی می‌کنند که ماحصل آن با اندیشه امام فرسنگ‌ها فاصله دارد، افزود: بنابراین در مقام تحریف ما مشاهده می‌کنیم در حالی که مؤسسه نشر آثار امام(ره) باید صیانت و پاسداری و دقت داشته باشد، اینگونه عمل نمی‌کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان تأکید کرد: خود مؤسسه نشر آثار امام(ره) به یک کانون فعال تبدیل شده و به طور مثال سایت جماران که با نام جماران قرین بوده و بناست از آن تریبون صحبت کند، گروه‌گرایی و جناح‌بازی می‌کند.

وی درباره ابعاد دیگر این تبارسالاری علی‌رغم اندیشه امام از سوی برخی رسانه‌ها خاطرنشان کرد:‌ نوادگان حضرت امام(ره) برای ما محترمند و ما موظفیم که به آنها احترام بگذاریم اما این احترام باید در صورتی بر آن تأکید شود که آنها خودشان را در چارچوب نگاه حضرت امام به ظهور و بروز برسانند.

این فعال سیاسی تأکید کرد:‌ من معتقدم که نگاه امام متفاوت از چیزی است که عده‌ای می‌خواهند پرچم امام را به دست بگیرند و به سراغ اصل انقلاب اسلامی بیایند، اما معتقدم روح حضرت امام (ره) و شهیدان اجازه نخواهد داد کسی امام و انقلاب را تحریف کند و نسل امروز نیز اجازه نمی‌دهد که امامشان تحریف شود.

وی در پایان متذکر شد: نسل امروز نمی‌گذارند که امام(ره) را آن گونه نشان دهند که از خاک تا افلاک درباره ایشان فاصله باشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن