دیدبان

رفیقدوست: مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید

رفیقدوست: مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید

دیدبان: محسن رفیق دوست وزیر سابق سپاه گفت: هیچ جنگ بالفعلی در آینده پیش روی ما نیست.

وی در گفت و گو با افکار نیوز در پاسخ به این سوال که آمریکایی ها همواره می گویند گزینه نظامی بر روی میز است و در منطقه نیز جنگ های نیابتی را به راه انداخته اند آیا امکان جنگ وجود دارد اظهار داشت: با لطف خدا و با توجه به وضعیت خوب نیروهای دفاعی کشور چه از لحاظ تعداد و چه از نظر تجهیزات در دنیا نمونه است و ما جنگی بالفعل در پیش نداریم.

رفیق دوست تاکید کرد: کسی جرات ندارد به مرزهای ما تعدی و حمله کند و نه ما در دفاع از خودمان کوچکترین مشکلی نداریم.

وزیر سابق سپاه بیان داشت: ما بر اساس اصل اسلامی که باید بیدار و هوشار باشیم آنها می خواهند و می خواسته اند که علیه ایران جنگ کنند و اصل تشکیل داعش علیه ما بوده منتها نتوانستند کاری کنند.

رفیق دوست تصریح کرد: آنهایی که داعش را به وجود اوردند می خواستند اول از سوریه شروع کنند که در کنار اسرائیل است و این کشور و نظام ان را از بین ببرند که تا کنون نتوانسته اند. از سوی دیگر عراق نیز برای انها مهم است و حالا که می بینند مردم عراق تحت تاثیر جمهوری اسلامی هستند داعش را به این کشور اورده اند.
وی افزود: در سوریه و عراق داعش از بین خواهد رفت و باید حواسمان جمع باشد و محکم بیاستیم.

رفیقدوست در پاسخ به این سوال که دلیل اینکه آمریکایی ها تاکید بر بازرسی از مراکز نظامی و گفت و گو با فرماندهان نظامی ما را دارند چیست بیان داشت: غربی ها به ویژه آمریکایی ها می خواهند بدانند ما چه نیروها و تجهیزات نظامی داریم و با شناسایی آن علیه ما کار کنند و من معتقدم مذاکرات به هیچ نتیجه ای نمیرسد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن