دیدبان

حرکت تکفیری‌ها را رصد می‌کنیم

حرکت تکفیری‌ها را رصد می‌کنیم

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان حافظ امنیت کشور و تثبیت کننده انقلاب اسلامی نقش مهمی در خنثی سازی توطئه دشمنان دارد. در این زمینه مصاحبه‌ای تفصیلی با سردار سرتیپ "عبدالله عراقی" جانشین نیروی زمینی سپاه انجام دادیم تا از دیدگاه‌های او مطلع شویم.

رهبر معظم انقلاب فرمودند برخی سران سفیه کشوران منطقه تلاش می‌کنند تا جنگ نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند؛ واکنش نیروی زمینی سپاه به هر گونه تهدیدی چه نیابتی و چه مستقیم چیست؟

-نیروی زمینی متصدی امنیتی مرزهای شمال غرب، غرب، جنوب شرق و .... در کشور است و با به‌کارگیری مجموعه نیروهای مردمی سازماندهی هوشمندی را ایجاد کرده است.

-سازماندهی خوبی در مرزها ایجاد شده و حرکت تکفیری‌ها را در آن سوی مرزها رصد می‌کنیم و قبل از رسیدن آن‌ها به مرز آن‌ها را منهدم می‌کنیم و این توانمندی در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد که فرمایش فرماندهی معظم کل قوا را عملیاتی کند و امروز مرزها به یک امنیت پایدار رسیده است.

در عملیات کربلای ۴ اخیراً شبهه‌هایی توسط رسانه‌ها مطرح شده است و بعضاً در رسانه‌ها بسته به نوع دیدگاه آقای "هاشمی رفسنجانی" یا سرلشکر "رحیم صفوی" را مقصر عملیات می‌دانند. دیدگاه شما در این باره چیست؟

من در عملیات کربلای ۴ فرمانده تیپ و بودم و باید نشست‌های بیشتری در این زمینه انجام شود. عملیات‌های دفاع مقدس در راستای نشان دادن ایثار و از خود گذشتگی دوران دفاع مقدس بود.

 تحولات منطقه "قلمون" و عملیات "حزب الله" را در این منطقه چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- در منطقه "قلمون"، حزب‌الله موفق شده منطقه‌ وسیعی را پاک‌سازی کند و در این بخش امنیت خوبی ایجاد شده و اگر این عملیات نبود به گفته "سید حسن نصرالله" باید در نقاط مختلف لبنان با تکفیری‌ها می‌جنگیدیم.


نیروی زمینی سپاه متصدی امنیت در مرزهای کشور/حرکت تکفیری‌ها را رصد می‌کنیم/ در منطقه

 فعالیت‌هایی که قرارگاه "قدس" نیروی زمینی سپاه در راستای ایجاد امنیت انجام می‌دهد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

-قرارگاه "قدس" امنیت پایداری را در منطقه جنوب شرق "سیستان و بلوچستان"، بخشی از "کرمان" و جنوب استان "خراسان" که حوزه استحفاظی این نیرو بوده، ایجاد کرده است.

این قرارگاه با به‌کارگیری یگان‌های سازمانی و مأمور در منطقه و با آموزش و مسلح کردن طوایفی که با جمهوری اسلامی همراهی می‌کند یک امنیت پایدار را ایجاد کرده است. سپاه پاسداران به یاری خدا بزرگ‌ترین کار تاریخی را انجام داده و در مناطق امنیتی با اعتماد به برادران اهل سنت ایفای نقش کرده و آن‌ها در غالب گروهان‌ها و گردان‌های ویژه نقش آفرینی کرده‌اند.


امنیت ملی هر کشور تنها نیروهای مسلح نیستند و یک مؤلفه اقتصاد است که سپاه با ایجاد راه، توسعه کشاورزی در ابعاد مختلف و ساخت بیمارستان و نقش آفرینی در امر بهداشت و درمان به ویژه در استان "سیستان و بلوچستان" و استان‌های هم‌جوار با ساختن بیمارستان‌های صحرایی پیشرفته‌ترین عمل‌های جراحی را انجام داده‌ایم و امکانات بسیار خوبی برای درمان ایجاد شده و نفس این حرکت یک احساس آرامش را در منطقه ایجاد کرده است.


نیروی زمینی سپاه متصدی امنیت در مرزهای کشور/حرکت تکفیری‌ها را رصد می‌کنیم/ در منطقه


شهید "شوشتری" در سیستان با توپ و تانک امنیت ایجاد نکرد؛ بلکه با محبت و احترام امنیت پایدار را رقم زد و در بلوچستان شهید "شوشتری" از نظر فرهنگی به عنوان یک پاسدار آنقدر نفوذ کرده بود که ۵ هزار نوزاد با عنوان "نورعلی" در استان نام‌گذاری شده و بزرگ‌ترین دستاورد سپاه از بین بردن اختلافات و ایجاد وحدت شیعه و سنی است.

نیروی زمینی سپاه در بحث امنیت بسیار نقش آفرین بوده است. دکترین نظامی نیروی زمینی سپاه در نبرد ناهمگون چیست؟

-ما در راهبرد خودمان با اصول جنگ نا هم طراز آشنا هستیم و تاکتیک‌های لازم در این زمینه را بروز می‌کنیم مولفه‌های نبرد ناهمطراز تکیه بر اصول پدافند غیرعامل برای مقابله با دشمنی که سعی در به کار بردن راهکارهای مختلف را دارد، ایجاد شده است و نیروی زمین به عنوان یک نیروی مهم و تأثیر گذار در بحث امنیت بر اساس راهبردها و دکترین که سلسله مراتب از نظر تنظیم، آموزش و استفاده از تجهیزات نظامی مورد نیاز خود را برای هر نوع نبردی آماده کرده و از امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند.

آیا نیروی زمینی سپاه برای امنیت ملی کوتاه و بلند مدت برنامه ریزی کرده است؟

- با توجه به مؤلفه‌‌های تهدیدی که کشور احساس می‌کند، راهبردهای دفاعی کوتاه، میان و بلند مدت در نظر گرفته شده و در مجموعه نیروی زمینی خود را برای هر نوع نبرد آماده می‌کنیم.


سپاه در عرصه سازندگی در منطقه شرق کشور چه اقداماتی را انجام داده است؟

- یکی از اقداماتی که در منطقه پیگیری شده بحث سازندگی است. سازندگی بر اساس مولف‌های امنیت ملی و تحمل سلیقه‌های مختلف و توسعه اقتصادی مطرح می‌گردد و اگر محرومیت زدایی نکنیم نمی‌توانیم امنیت پایدار را ایجاد کنیم و سپاه با ایجاد راه، آب‌رسانی، ایجاد گلخانه و .... تلاش کرده تا تمام توصیه‌های مقام معظم رهبری را از طریق ایجاد قرارگاه محرومیت زدایی برای حل مشکلات مردم انجام دهد. اگر اقتصاد شکوفا داشته باشیم همراه با آن امنیت ایجاد خواهد شد و آثار آن به صورت مستقیم بر امنیت دیده می‌شود و باید اقتصاد را همراه با ایجاد امنیت پایدار شکوفا کنیم.

 دستاوردهای نیروی زمینی سپاه در حوزه نظامی در سال آینده چیست؟

- نیروی زمینی یک مجموعه به نام سازمان جهاد خودکفایی دارد و بر اساس نیازمندی روز فرماندهان ما سفارشات لازم را به کارشناسان متخصصی که جزء بهترین نخبگان هستند، مطرح می‌کنند و در نهایت در این زمینه با وزارت دفاع قرارداد می‌بندیم و برای تولید انبوه اقدامات لازم صورت می‌گیرد. تولید بومی یک تولید پایان ناپذیر است و در جهت رفع هر چه بیشتر نیازها از طریق تولید داخلی گام برمی‌داریم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران