دیدبان
" من انقلابی ام " " من اجازه نمی دهم "؛

مردم اجازه اهانت به حریم دانشمندان را نمی دهند

مردم اجازه اهانت به حریم دانشمندان را نمی دهند

به گزارش دیدبان به نقل از ایران اسلامی، سخنرانی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) نکات برجسته ای در برداشت که در رسانه های داخلی و خارجی انعکاس یافت اما موشکافی هر چه بیشتر مواضع رهبر فرزانه انقلاب در این سخنرانی می تواند چراغ روشنی برای مردم و مسئولان باشد.

رهبری به ندرت در سخنرانی های عمومی خودشان از لفظ "من" استفاده می کنند و در موارد متعددی شاهد هستیم ایشان در کمال تواضع از الفاظ دیگری همچون " این حقیر " برای بیان نکاتی بهره می برند. در سال های اخیر یکی از مواردی که ایشان از این لفظ استفاده کردند در جمله "من انقلابی‌ام " بود که به سرعت مورد توجه آحاد مردم قرار گرفت. ایشان در دانشگاه امام حسین(ع) پیرامون مساله بازرسی از مکان های نظامی و دانشمندان هسته ای دیگر بار به صراحت فرمودند "من اجازه نمی‌دهم از دانشمندان ما بازجویی کنند و به حریم آنها اهانت کنند."
 
به نظر می رسد استفاده از کلید واژه "من" در این دو عبارت بی دلیل نباشد. نگارنده در سال های اخیر جمله کلیدی دیگری از ایشان به یاد نمی آورد که ایشان در آن از  ضمیر اول شخص مفرد استفاده کرده باشند. لذا با تطبیق دو جمله مذکور این طور برداشت می شود انقلابیون در قبال بازرسی از مراکز و دانشمندان مسئولیت و وظیفه دارند، و وظیفه آنان نه تنها صرفا نظارتی نیست بلکه در واقع اجازه وقوع آن به دست آنهاست. در لغت نامه اجازه به معنی اظهار رضایت و صدور جواز انجام عمل یا روی دادن حالتی معنا شده است. 

از این رو ملت انقلابی ایران اسلامی همانندگذشته به تبعیت از رهبری هوشمند خود اجازه هیچ گونه اهانتی را به حریم دانشمندان هسته ای و دانشمندان رشته های حساس نخواهد داد.

اهمیت حفظ حریم دانشمندان به حدی است که در صورت سهل انگاری در این زمینه آینده علمی کشور با بحران مواجه خواهد شد. لذا به هیچ عنوان اجازه بازجویی از دانشمندان از سوی رهبری و مردم صادر نخواهد شد و افرادی که موضع نظام اسلامی را در این زمینه مطلع شدند خود می دانند که انتظار هیچ نرمشی را در این مورد نباید داشته باشند.

در همین راستا پویش مردمی جدیدی با نام " من اجازه نمی دهم " در شبکه های اجتماعی شروع به فعالیت کرده که اقشار مختلف مردم اعلام کرده اند اجازه بازجویی از فرزندانشان را به قاتلان شهدای هسته ای نخواهند داد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن