دیدبان

گزارشی از یک ماه عسل: رقه، نیویورک خلافت است!

گزارشی از یک ماه عسل: رقه، نیویورک خلافت است!

دیدبان: ماه عسل، لحظه ای کوتاه برای عشق بود به دور از خط مقدم جنگ سوریه. در پایتخت داعش، مبارز سوری به نام «ابو بلال الحمصی» برای اولین بار پس از ماه ها چت، عروس تونسی خود را می بیند. آنها ازدواج می کنند و سپس روزهای خود را با نهارخوردن در چلوکبابی های رقه، قدم زدن در امتداد فرات و بستنی خوردن می گذرانند.

به گزارش افکارنیوز به نقل از آسوشیتدپرس؛ هدیه داعش به او و همسرش ۱۵۰۰دلار بود تا بتوانند خانه ای برای خود پیدا کنند، خانواده تشکیل دهند و ماه عسل.

الحمصی می گوید: «هر آنچیزی که یک نفر برای یک جشن عروسی می خواهد، درآنجا وجود دارد.» درخانه فرماندهان داعش، زنان و دختران ایزدی ربوده شده و به عنوان برده های جنسی نگه داری می شوند.

داعش، به خاطر جنایات مرتکب شده در سوریه و عراق بدنام است. اما برای حامیان داعش، آن در یک پروژه بلندپروازانه درگیر شده است: ساخت یک ملت جدید بر اساس آنچه که رادیکال ها، «قانون خدا» می نامند و شامل مسلمانان از سراسر جهان است که میلت قدیمی خود را پاک کرده و در «خلافت» متحد شده اند.

برای تحقق این هدف، داعش سیستم رفاهی سخاوتمندانه ای را برای کمک به حل و فصل مشکلات و ایجاد زندگی برای هزاران نفر از جهادگرایان (تروریست ها) اعم از مرد و زن که از اقصی نقاط جهان عرب، اروپا، اسیای مرکزی و آمریکا به داعش پیوسته اند، تدارک دیده است.

الحمصی می گوید: این تنها یک مبارزه نیست. در اینجا نهادهایی وجود دارد. داعش مسئولیت هزینه غیرنظامیان را بر عهده دارد. این موضوع به ازدواج مهاجران کمک می کند.

خانه های لوکس و آپارتمان هایی که در رقه در زمانی متعلق به مقامات دولت بشار اسد بود، اکنون در دستان داعش هستند.

رقه در مرکز سرزمین های تحت کنترل داعش قرار دارد. سوپر مارکت های آن پر است و چندین کافی نت دارد.

الرقاوی یکی از فعالان رسانه ای ضد داعش می گوید: «شهر با ثبات است و تمام چیزهای مورد نیاز را دارد. شبیه مناطق تحت کنترل داعش نیست ...رقه اکنون نیویورک خلافت شده است. ابراهیم الرقاوی، به دلایل امنیتی نام اصلی و حقیقی و محل زندگی خود را افشا نمی کند.

کمک به ازدواج مهاجران در اولویت قرار دارد. علاوه بر دستمزد عادی، مبارزان خارجی پس از ازدواج خود ۵۰۰دلار اضافی دریافت می کنند. الحمصی ۲۸ساله، هدیه بزرگ ویژه ای دریافت کرد چرا که همسر او، پزشک است و می تواند به ۴زبان زنده دنیا صحبت کند.

آسوشیتدپرس با الحمصی در طی سه سال گذشته بارها صحبت کرده است. او قبل از پیوستن به داعش متخصص IT بود. او همیشه دیدگاه های محافظه کارانه ای در حمایت از ایده خلافت دارد.

او می گوید که از اوایل سال ۲۰۱۳ همواره از داعش حمایت می کرد اما از اواسط سال ۲۰۱۴ و بعد از گذشت دو سال از محاصره حمص، بود که او به جمع مبارزان وارد شد. با پایان محاصره حمص در سال ۲۰۱۴، الحمصی به عنوان یکی از مقامات رسمی داعش منصوب شد.

او از طریق فعالیت در شبکه های اجتماعی با همسرش آشنا شد. بعد از برقراری ارتباط با او، متوجه می شود که برادرش برای جنگ به دیرالزور آمده است. در یک رسم مرسوم، او از برادرش می خواهد ساقدوش او در ازدواج باشد.

عروس ۲۴ ساله او، از طریق الجزیره به ترکیه و از آنجا به همراه جمعی از زنان که قصد پیوستن به داعش را داشتند، وارد رقه می شود. آنها مهمانخانه ای را برای این زنان و درجایی که پلیس زن داعش مستقر شده بود، در نظر گرفتند.

الحمصی برای رسیدن به عروسش سفری ۲۵۰کیلومتری را از حمص به رقه آغاز می کند.

ازدواج او، نمونه ای نادر از ازدواج یک جنگنده سوری با یک مهاجر خارجی بود. اصولا زنان مهاجر خارجی با مبارزان خارجی داعش ازدواج می کنند.

در طی چند روز از ماه عسل، آنها از آرامش نسبی رقه استفاده می کنند و از مراکز تفریحی و رستوران های این شهر لذت می برند. سپس این زوج تصمیم می گیرند که به منطقه حمص، درجایی که نیروهای زمینی درحال مبارزه با نیروهای اسد هستند، بازگردند.

سپس الحمصی، پول هدیه خود را دریافت می کند تا خانه ای برای عروس جدید و ۴گربه تهیه کند. آنها اکنون در انتظار بچه و دریافت پول جدید دیگری هستند. داعش به ازای هر فرزند، ۴۰۰دلار پاداش می دهد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن