دیدبان

قسمی که باهنر خورد تا دوباره رای بیاورد

قسمی که باهنر خورد تا دوباره رای بیاورد

به گزارش دیدبان به نقل از خبرآنلاین ، یک عضو فراکسیون رهروان ولایت می گوید: دلیل رای آوردن مجدد محمدرضا باهنر برای نائب رئیسی مجلس،به قسمی مربوط است که وی در جلسه شب گذشته این فراکسیون یاد کرد.

احمد شوهانی درخصوص ارزیابی خود از انتخابات امروز هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: انتخابات خوبی بود و از قبل نیز قابل پیش بینی بود که لاریجانی دوباره با اکثریت مطلق آراء بر صندلی ریاست تکیه بزند.

وی افزود: به نظر می رسد که در این انتخابات هر دو فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان به آنچه که می خواستند رسیدند و به جز یکی دو مورد که عدم را آوری بهروز نعمتی در فراکسیون و حسین سبحانی نیا در صحن علنی بود، ما بقی اتفاقات همان بود که باید انجام می شد.

وی درباره دلیل عدم ارائه لیست واحد از سوی هر دو فراکسیون برا هیئت رئیسه جدید خاطرنشان کرد: آنطور که گفته شد، اعضای فراکسیون اصولگرایان در این زمینه کارشکنی کردند و گفتند که آقای حداد به صورت شفاهی اعلام آمادگی کرده و تصمیم فراکسیونی نبوده است بنابراین پای کار نیامدند و خودشان لیست جداگانه دادند.

عضوکمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس بابیان اینکه سهم فراکسیون اصولگرایان در هیئت رئیسه تغییری نکرد و همان سه نفر قبلی دوباره رای آوردند، افزود: البته ناگفته نماند که آن ها با کمک فراکسیون رهروان توانستند هیمن سه کرسی را به خود اختصاص دهند؛ از سوی دیگر شاید بعضی از دوستان ما هم مغرور شده بودند و فکر می کردند حتما رای می آورند اما نیاوردند.

شوهانی ادامه داد: آقایان بذرپاش و صادقی رایزنی های بسیاری با نمایندگان انجام دادند تا توانستند آن ها را برای انتخاب خود راضی کنند وگرنه نتیجه در این سه کرسی هم به نفع فراکسیون رهروان رقم می خورد.

نماینده مردم ایلام همچنین درباره دلیل نامزد شدن روح الله حسینیان برای ریاست مجلس گفت: آقای حسینیان خودش از قبل می دانست که رای نمی آورد اما به نوعی برای اعلام مخالفت و کاهش رای لاریجانی نامزد شد چراکه اگر آن ها می خواستند خود را ثابت کنند و رای بیشتری بگیرند باید به سراغ آقای حداد می رفتند که البته وی نه سال گذشته و نه امسال نامزدی ریاست را نپذیرفت.

شوهانی درباره دلیل رای آوردن مجدد محمدرضا باهنر برای نائب رئیسی خانه ملت نیز تصریح کرد: درجلسه شب گذشته فراکسیون راهروان ولایت همه به این نتیجه رسیدیم که به باهنر رای بدهیم.

وی افزود: در این جلسه انتقادات تندی نسبت به عملکرد محمدرضا باهنر درخصوص همراهی با فراکسیون اصولگرایان وبرخی نمایندگان منتسب به جبهه پایداری مجلس مطرح شد که باهنر نیز ضمن پذیرفتن انتقادات قسم خورد که در آینده همراه با فراکسیون رهروان و لاریجانی باشد و زمانی که نمایندگان قسم وی را شنیدند مجاب شدند که دوباره به او رای بدهند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن