دیدبان

تهدید وقوع حمله شیمیایی در انگلیس رو به افزایش است

 تهدید وقوع حمله شیمیایی در انگلیس رو به افزایش است

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، نشریه تایمز در شماره امروز دوشنبه خود به نقل از کارشناسان امنیتی نوشت: بمب با گاز کلر به سلاح انتخاب شده از سوی داعش تبدیل شده است. گاز کلر ریه ها را می سوزاند و اگر به مقدار زیاد استنشاق شود، می تواند موجب مرگ شود.

برخی از بمب هایی که در شهر تکریت عراق از سوی داعش مورد استفاده قرار گرفته است، حاوی کلر بوده و این مساله نگرانی ها در خصوص اینکه تروریست های داعش به محض بازگشت به انگلیس احتمالا از این سلاح استفاده کنند، به شدت افزایش یافته است.

تاکنون اتباع خارجی زیادی به خصوص از کشورهای اروپایی و انگلیس برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه رفته اند. برآورد ها نشان می دهد که حدود 20 هزار تبعه خارجی  در ابتدای سال 2015 میلادی در کنار تروریست های داعش در عراق و سوریه می جنگیده اند که از این تعداد حدود 500 نفر شهروند انگلیس هستند.

سوریه در 4 سال گذشته درگیر جنگ داخلی بوده است. دولت سوریه در سال 2013 میلادی با نابودی سلاح های شیمیایی خود موافقت کرد ولی سازمان منع اشاعه سلاح های شیمیایی اعلام کرده است که پس از موافقت دمشق با نابودی این سلاح ها، گاز کلر به طور مکرر و منظم به عنوان یک سلاح مورد استفاده قرار گرفته است.

این سازمان هنوز هیچ یک از طرف های درگیر در سوریه را عامل اصلی حملات شیمیایی معرفی نکرده است. دولت سوریه و نیروهای مخالف اتهامات مربوط به استفاده از سلاح های شیمیایی را رد کرده اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن